پاسخ به:مقالات همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده
جمعه 25 فروردین 1391 9:15 AM
کريميان محمدتقي، پورقاز عرفان، اميرلطيفي فريبا، آقچه لي فرهاد، جرجاني محمد |
همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده 1386;6 اسفند، 1386(1) |
کلید واژه: كارآفرين، کارآفريني، آموزش كارآفريني، فرهنگ كارآفريني، راه اندازي كسب و كار، تقويت كارآفريني |
خلاصه:
جديت در کارآفرين شدن فارغ التحصيلان دانشگاهي مستلزم اين است که نظام آموزشي ما به سويي هدايت شود كه خروجي دانشگاهها يعني افرادي كه فارغ التحصيل مي شوند ويژگي هاي كارآفرين را داشته باشند. در اين راستا، نظام آموزشي دانشگاه نقش اصلي را به خصوص در مقاطع كارشناسي و بالاتر ايفا مي کند. چشم انداز اصلي اين است که در بين فارغ التحصيلان دانشگاهها رغبت ايجاد كنيم كه به تفكر خلاق و کارآفريني بپردازند. در اين راستا، ارايه دروس کارآفريني، بکارگيري اساتيد آموزش ديده در زمينه کارآفريني، برگزاري سمينارهاي حين تحصيل در زمينه کارآفريني، نقش دروس تخصصي در ايجاد فرصت هاي شغلي و مواردي چون ايجاد نوآوري و خلاقيت، ريسک پذيري، توفيق طلبي، ايجاد اعتماد به نفس در دانشجويان، استفاده از تجارب موفق کارآفرينان استاني و کشوري در دانشگاهها، بسترسازي در زمينه اعطاي منابع مالي مناسب و راهکارهاي اشاعه فرهنگ کارآفريني در دانشجويان دانشگاه از طريق برپايي جشواره کارآفريني، برگزاري همايش کارآفريني در دانشگاه، تجليل از کارآفرينان دانشگاهي براي الگوگيري دانشجويان از جمله راهبردهاي تقويت کارآفريني در بين دانشجويان دانشگاه مي باشد. |