0

دانلود مقالات مهندسی ارزش

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات مهندسی ارزش
پنج شنبه 24 فروردین 1391  7:34 PM

 43: ايجاد ارزش در محصول نرم افزاري از طريق انتخاب نيازها: چالشي در مديريت محصول
يوسفي نژادعطاري مهدي، فتح علي خاني سميه
كنفرانس ملي مهندسي ارزش  1387;آذر 1387(3)
کلید واژه:  مهندسي نيازها بر پايه ارزش، ارزش محصول، ارزش تجاري، ارزش پروژه، اولويت بندي نيازها، توليد نرم افزار، ارزش دريافتي از مشتريان
خلاصه:

بهينه سازي ارزش بوجود آمده در يك سرمايه گذاري براي يك شركت نرم افزاري، موردي مهم و قابل تامل است. هدف كلي در مهندسي نيازها افزايش ارزش تجاري است كه به تخمين ميزان بازگشت سرمايه از محصولات نرم افزاري مربوط مي شود. اين مقاله با ارايه دو مورد مطالعه شده، در رابطه با اجراي پروسه هاي برنامه ريزي شده و نيز بكار گرفته شده در صنعت نرم افزاري در راستاي ايجاد ارزش در محصول نرم افزاري، رويكردي كاربردي ارايه مي دهد. اين رويكرد چگونگي دريافت ارزش ايجاد شده بواسطه مهندسي نيازها و نيز چگونگي هدايت پروسه هاي برنامه ريزي شده در ايجاد ارزش در محصول نرم افزاري را مي آزمايد. همچنين چنين رويكردي ميزان تاثير نظر ذي نفعان اصلي در پروسه تصميم گيري را سنجيده و ارايه مي دهد. يافته هاي ما نشان مي دهد كه اساس بازار و مشتري محصولات نرم افزاري در واقع همان قدرتمندترين و با نفوذترين گروه تصميم گيرنده نيازها هستند كه اين بازتاب نحوه تصميم گيري در روند دنبال شده و نيز بازتاب ضوابط نحوه تصميم گيري در انتخاب نيازهاي يك محصول است. بعلاوه مديريت ارزش محصولات نرم افزاري به محيطي بستگي دارد كه محصول در آن وجود دارد. فاكتورهايي از قبيل سررسيد محصول، بازار فروش محصول و پيشرفت ابزار و روش هاي در دسترس، بر ضوابط تصميم گيري در رابطه با نيازهاي يك پروژه خاص تاثير مي گذارد

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها