پاسخ به:دانلود مقالات مربوط به مدیریت پروژه
پنج شنبه 24 فروردین 1391 5:20 PM
حججي فضيلت |
كنفرانس بين المللي مديريت پروژه 1388;آبان 1388(5) |
کلید واژه: متودولوژي دايره اي ذينفعان، استراتژي، فناوري اطلاعات وارتباطات، شکست پروژه، شناسايي و ارزيابي |
خلاصه:
پيچيدگي فرايند شناسايي و مديريت ارتباطات ذينفعان پروژه و کاهش علاقه ذينفعان به حمايت و پشتيباني از پروژه ها از جمله عوامل شکست پروژه هاست. ايده اصلي براي بهبود روابط ذينفعان در مديريت ريسک، مديريت ارتباطات و رهبري پروژه بوده و شناسايي، تجزيه و تحليل و مديريت ذينفعان پروژه، اساس اوليه متدولوژي هاي مديريت ذينفعان است. متدولوژي دايره اي ذينفعان(SC) يک مدل عملي پوياست که انجام فرايندهاي تجزيه و تحليل ذينفعان، ارزيابي و شناسايي تمايلات و انتظارات کليدي آنها، طبقه بندي و تعيين روش برخورد با ذينفعان را با استفاده از ابزار براي مديران پروژه فراهم مي نمايد. اين مقاله ضمن ارايه دلايل موفقيت و شکست پروژه ها و عوامل موثر بر بهبود روابط ذينفعان، به معرفي فرايندها و فعاليتهاي متدولوژي SC به عنوان يکي از متدولوژي هاي موثر در مديريت ذينفعان مي پردازد. در ادامه کاربرد اين متدولوژي با مطالعه موردي برروي يکي از پروژه هاي برونسپاري فناوري اطلاعات و ارتباطات حوزه شهرداري به منظور مديريت ذينفعان پروژه و تعيين استراتژي هاي تعهدزايي ذينفعان ارايه شده است و در پايان ضمن تجزيه و تحليل نتايج به دست آمده، به ويژگي هاي شاخص اين متدلوژي و نقاط بهبود آن جهت توسعه متدولوژي و نرم افزار مربوطه اشاره شده است |