پاسخ به:دانلود مقالات مربوط به گرمایش،سرمایش و تهویه مطبوع
پنج شنبه 24 فروردین 1391 5:12 PM
بهرامي مسلم، محمدبيگي حسن |
كنفرانس بين المللي گرمايش، سرمايش و تهويه مطبوع 1388;خرداد 1388(1) |
کلید واژه: كندانسور خودرو، مولتي چمبر، انتقال حرارت، افت فشار |
خلاصه:
كندانسور كولر خودرو، شامل مولتي چمبرها به عنوان كانال هايعبور مبرد و فينهاي لوردار به عنوان مسيرهاي عبور هوا مي باشد. از ميان پارامترهاي متعدد مولتي چمبر كه سبب تغيير در شرايط جرياني و انتقال حرارت در كندانسور مي شود، اثر تعداد كانال هاي مولتي چمبر براي بررسي انتخاب شده است. با توجه به پيچيدگي هاي شبيه سازي جريان و حرارت مبرد در مولتي چمبرها به دليل تغيير فاز مبرد و تغيير رژيم جريان در طول مولتي چمبرها، تستهاي تجربي به عنوان روش تحقيق در نظر گرفته شده است. تست هاي مذكور در آزمايشگاه مجهز شركت سردساز خودرو و توسط دستگاه كالري متر انجام شده است. نتايج بررسي ها نشان مي دهد كه افزايش تعداد كانال هاي مولتي چمبر، سبب افزايش اندك ظرفيت كندانسور و افزايش شديد افت فشارهاي داخلي آن مي شود. تغييرات عملكردي مذكور در كندانسور، سبب افزايش توان مصرفي كمپرسور و كاهش ضريب عملكرد سيكل، در اثر افزايش تعداد كانالهاي مولتي چمبرها مي گردد. نتايج تست ها نشانگر آن است كه دركندانسوري با مولتي چمبرهاي 8 كاناله، بيشترين ضريب عملكرد سيكل هنگامي بدست مي آيد كه ظرفيت كندانسور در حدود 6300W و توان كمپرسور در حدود 1600W باشد. استفاده از مولتي چمبر با تعداد كانال بيشتر سبب مي شود بيشترين ضرايب عملكردي، در توان هاي پايين تر كندانسور و كمپرسور حادث شود. |