0

مقالات بازاریابی خدمات مالی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:42 PM

 24: بررسي تاثير بازاريابي رابطه اي بر اعتماد و وفاداري مشتريان (مطالعه موردي: بانك صادرات استان فارس)
كاظمي مهدي، خجسته غلام رضا
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  بازاريابي رابطه اي، اعتماد مشتري، وفاداري مشتري، بانكداري
خلاصه:

در فضاي رقابتي موجود در صنعت بانكداري، داشتن مشتريان وفادار عامل مهمي در توفيق سازمان هاي خدمات مالي محسوب مي شود كه مي توان از طريق تمركز بر مشتري و بازاريابي رابطه اي به اين مهم دست يافت .هدف از مقاله حاضر 3، بررسي تاثير مباني بازاريابي رابطه اي( شايستگي، ارتباطات، تعهد و اداره تعارض) بر اعتماد و وفاداري مشتري است. در اين تحقيق، 2 فرضيه اصلي مورد بررسي قرار مي گيرند. جامعه آماري تحقيق از مشتريان وفادار و با سابقه شعب بانك صادرات استان فارس، شهرستان شيراز تشكيل شده و ابزار جمع آوري داده ها، پرسشنامه مي باشد. همچنين از روش نمونه گيري خوشه اي تصادفي طبقه اي براي انتخاب نمونه آماري استفاده شده است كه در مجموع 369 مشتري داده هاي اين پژوهش را تامين نمودند. براي تجزيه و تحليل داده ها از آزمون همبستگي پيرسون استفاده شده است. نتايج تحقيق حاكي از آن است كه مباني بازاريابي رابطه اي به طور مستقيم بر اعتماد مشتري و به طور غير مستقيم (از طريق اعتماد مشتري) بر وفاداري مشتري تاثير مي گذارند

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها