0

مقالات بازاریابی خدمات مالی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:41 PM

 15: ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ و رﺗﺒﻪ بندي راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﺟﺬب ﻣﻨﺎﺑﻊ در ﺷﺒﻜﻪ ﺑﺎﻧﻜﻲ ﻛﺸﻮر (ﻣﻄﺎﻟﻌه ﻣﻮردي در ﻳﻜﻲ از ﺑﺎﻧﻚ هاي دوﻟﺘﻲ)
جعفرپور محمود، فياضي مرتضي
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  ﺑﺎﻧﻜﺪاري، ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﺎﻧﻜﻲ، راﻫﺒﺮد، آميخته ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎﻧﻜﻲ، ﺟﺬب ﻣﻨﺎﺑﻊ
خلاصه:

ﻫﺪف اﺻﻠﻲ اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ، ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ و رتبه بندي راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﺟﺬب ﻣﻨﺎﺑﻊ در ﺷﺒﻜﻪ ﺑﺎﻧﻜﻲ ﻛﺸﻮر ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻘﻖ اﻳﻦ ﻫﺪف، ﭘﺲ از ﺑﺮرﺳﻲ و ﻣﻄﺎﻟﻌه ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺎﻧﻜﺪاري و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ آميخته ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎﻧﻜﻲ ﻛﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﻛﺎرﻛﻨﺎن، ﻗﻴﻤﺖ، ﻓﺮاﻳﻨﺪﻫﺎ، ﻣﺤﺼﻮل (ﺧﺪﻣﺖ)، ﻣﻜﺎن، ﺗﺮﻓﻴﻊ و داراﻳﻲ هاي ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ ﻣﻲ باﺷﺪ، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اي ﻃﺮاﺣﻲ و در اﺧﺘﻴﺎر اﻋﻀﺎي ﻧﻤﻮنه آﻣﺎري (ﻛﺎرﻛﻨﺎن و ﻣﺪﻳﺮان ﺷﺎﻏﻞ در ﺑﺎﻧﻚ) ﻗﺮار داده ﺷﺪ ﻛﻪ در ﻧﺘﻴﺠه ﺑﺮرﺳﻲ آن، 73 راﻫﺒﺮد ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﮔﺮدﻳﺪ. راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺷﺪه ﭘﺲ از ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺑﺎﺧﺒﺮﮔﺎن ﺑﺎﻧﻚ (ﻣﺪﻳﺮان و ﻣﻌﺎوﻧﻴﻦ ﺷﻌﺐ و واﺣﺪﻫﺎي ﺻﻔﻲ و ﺳﺘﺎدي) و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘﻮاي ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ هاي ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ، در ﭼﻬﺎرده راﻫﺒﺮد ﻛﻠﻲ (1) ﻣﺸﺘﺮي مداري و ارﺗﺒﺎط ﻣﺴﺘﻤﺮ و ﻋﺎﻃﻔﻲ ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺟﺪﻳﺪ و ﻗﺪﻳﻢ؛ (2) ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﮔﺴﺘﺮده و ﺗﺮﻓﻴﻊ؛ (3) ﺳﺮﻋﺖ ارايه ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن؛ (4) اﻃﻼع رﺳﺎﻧﻲ ﻛﺎرآﻣﺪ و داﺷﺘﻦ ﺑﺮوﺷﻮرﻫﺎي ﺧﺪﻣﺎت و ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎي ﺑﺎﻧﻚ؛ (5) ﺗﻘﻮﻳﺖ ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻣﺴﻮﻟﻴﻦ ﺷﻌﺐ و ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺑﺎ اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ؛ (6) ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ اﻓﺮاد ﺧﻮش ﻧﺎم و ﻛﺎﺳﺐ و ﺑﺮﻗﺮاري ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ آن ﻫﺎ؛ (7) ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ اﻓﺮاد خير ﺟﻬﺖ اﻓﺘﺘﺎح ﺣﺴﺎب ﻫﺎي ارزان ﻗﻴﻤﺖ (ﻣﺴﺪودي)؛ (8) اﻋﻄﺎي ﭘﺎداشهاي ﻣﻮردي ﺟﻬﺖ ﺟﺬب ﻣﻨﺎﺑﻊ؛ (9) ﺑﺮﮔﺰاري ﻣﺮاﺳﻤﺎت ﺑﺎﻧﻚ از ﺟﻤﻠﻪ ﻗﺮﻋﻪ ﻛﺸﻲ ها ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ اﻋﻴﺎد؛ (10) ﺗﻔﻮﻳﺾ اﺧﺘﻴﺎرات ﺧﺎص ﺑﻪ ﻣﺴﻮﻟﻴﻦ ﺷﻌﺐ؛ (11) ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ها و ﻛﺎرﮔﺎههاي ﻛﻮﭼﻚ و ﺑﺰرگ ﺟﻬﺖ ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻘﻮق ﻛﺎرﻛﻨﺎن؛ (12)راه اﻧﺪازي ﺷﻌﺐ 24 ﺳﺎﻋﺘﻪ در ﻣﺤﻞ هاي ﺗﺠﺎري ﻣﻨﺎﺳﺐ؛ (13) در اﺧﺘﻴﺎر ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺧﻮﺷﺮو، ﻣﺠﺮب و ﺑﺎ اﻧﮕﻴﺰه و (14) ﺷﺮاﻳﻂ وﻳﮋه ﺗﺴﻬﻴﻼت، ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﻲ و ﺟﻤﻊ بندي ﺷﺪ. در ﭘﺎﻳﺎن ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ و ﺗﺒﻴﻴﻦ ﻧﻘﺶ ﻫﺮ ﻳﻚ از ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻫﻔﺖ ﮔﺎنه آميخته ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎﻧﻜﻲ در راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺷﺪه ﺑﺼﻮرت ﻛﺎرﺑﺮدي ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها