پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی
پنج شنبه 24 فروردین 1391 4:41 PM
عباسي جواد، درويشي آذر |
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي 1389;6-7 آذر، 1389(2) |
کلید واژه: مديريت كانالهاي چندگانه، كانال شعبه، كانال اينترنت، كانال دستگاه خودپرداز، بانك ملت |
خلاصه:
كانال اينترنت و كانال دستگاه خودپرداز) ميپردازد. براي جمع آوري اطلاعات پژوهش از پرسشنامه توسعه يافته آلبسا (2007) و پيترسون و اببرز (2008) استفاده شد. حدود 430 پرسشنامه بين مشتريان شعب و مشتريان دارنده كارتهاي بانك ملت كه از دستگاههاي خود پرداز بانك استفاده ميكردند، در هفت منطقه تهران توزيع شد كه از اين تعداد، حدود397 پرسشنامه جمع آوري شد. تجزيه و تحليل اطلاعات با استفاده از نرم افزار ليزرل و نرم افزار Spss16 انجام شد. در بررسي تاثير متغير ها بر رفتار انتخاب مشتريان مشخص شد كه بين متغيرهاي ميل به روابط اجتماعي و انتخاب كانال شعبه، شناخت از دستگاه خود پرداز و انتخاب كانال دستگاه خودپرداز، ميل به كنترل اطلاعات شخصي و انتخاب كانال دستگاه خودپرداز، شناخت از اينترنت و انتخاب كانال اينترنت، راحتي ادراك شده از اينترنت و انتخاب كانال اينترنت رابطه معني دار و مثبتي وجود دارد. ولي يافته هاي پژوهش تاثير ميل به كنترل اطلاعات شخصي بر انتخاب كانال اينترنت، راحتي ادراك شده از دستگاه خودپرداز بر انتخاب كانال دستگاه خودپرداز و نيز تاثير جنسيت بر انتخاب كانال هاي الكترونيكي را تاييد نكردند. |