0

مقالات بازاریابی خدمات مالی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:41 PM

 13: عوامل موثر بر انتخاب كانال دريافت خدمات بانكي مشتريان (مطالعه موردي: بانك ملت)
عباسي جواد، درويشي آذر
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  مديريت كانالهاي چندگانه، كانال شعبه، كانال اينترنت، كانال دستگاه خودپرداز، بانك ملت
خلاصه:

كانال اينترنت و كانال دستگاه خودپرداز) ميپردازد. براي جمع آوري اطلاعات پژوهش از پرسشنامه توسعه يافته آلبسا (2007) و پيترسون و اببرز (2008) استفاده شد. حدود 430 پرسشنامه بين مشتريان شعب و مشتريان دارنده كارتهاي بانك ملت كه از دستگاههاي خود پرداز بانك استفاده ميكردند، در هفت منطقه تهران توزيع شد كه از اين تعداد، حدود397  پرسشنامه جمع آوري شد. تجزيه و تحليل اطلاعات با استفاده از نرم افزار ليزرل و نرم افزار Spss16 انجام شد. در بررسي تاثير متغير ها بر رفتار انتخاب مشتريان مشخص شد كه بين متغيرهاي ميل به روابط اجتماعي و انتخاب كانال شعبه، شناخت از دستگاه خود پرداز و انتخاب كانال دستگاه خودپرداز، ميل به كنترل اطلاعات شخصي و انتخاب كانال دستگاه خودپرداز، شناخت از اينترنت و انتخاب كانال اينترنت، راحتي ادراك شده از اينترنت و انتخاب كانال اينترنت رابطه معني دار و مثبتي وجود دارد. ولي يافته هاي پژوهش تاثير ميل به كنترل اطلاعات شخصي بر انتخاب كانال اينترنت، راحتي ادراك شده از دستگاه خودپرداز بر انتخاب كانال دستگاه خودپرداز و نيز تاثير جنسيت بر انتخاب كانال هاي الكترونيكي را تاييد نكردند.
همچنين، نتابج حاكي از آن بود كه بين متغيرهاي جمعيت شناختي سن و تحصيلات دانشگاهي و متغير انتخاب كانال هاي الكترونيكي مشتريان بانك رابطه مثبت و معني داري وجود دارد.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها