0

مقالات بازاریابی خدمات مالی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:40 PM

 10: رويكردي نوين درايجاد مزيت رقابتي پايدار در خدمات بانكي
سفيدگران بهارك، اسدي اصغر، رضايي يوسف
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  خلاقيت، نوآوري، ارزش، نوآوري ارزشي، بانكداري، بازاريابي، مزيت رقابتي پايدار
خلاصه:

در حال حاضر سازمانها در محيطي مشغول به فعاليت هستند كه تغيير و رقابت شديد از جمله ويژگيهاي اين محيط است. صنعت بانكداري نيز شاهد تغييرات شتاباني در سراسر جهان است كه اين تغييرات عمدتا ناشي از جهاني شدن، فراگير شدن فناوري اطلاعات و ارتباطات، تغيير در رسوم، سلايق، علايق و ارتقا سطح خواسته ها و انتظارات مشتريان است. در چنين شرايطي هر بانكي كه به استقبال اين تحولات نرود و از آن در جهت تحقق اهدافش به درستي بهره برداري نكند بدون شك از براي رخنه در عرصه پهناور بازارهاي ناشناخته «نوآوري ارزشي» گردونه رقابت باز خواهد ماند. پاسخ به اين چالشها، ايجاد است. نوآوري ارزشي امكاني را براي بانكها فراهم مي سازد تا بتوانند به وسيله حذف، كاهش، ايجاد و افزايش عناصر كليدي ارايه خدمت به مشتري، خودشان را از ساير رقبا متمايز سازند و مزيت رقابتي پايداري را ايجاد نمايند. از اينرو نوآوري ارزشي زير بناي استراتژيهاي منتخب اغلب بانكهاي موفق آينده خواهد بود. اين مقاله بر روي مفهوم نوآوري ارزشي به عنوان يكي از استراتژيهاي معين براي ايجاد ارزش برتر براي مشتري تمركز مي كند. در اين راستا به بررسي ديدگاههاي نوآوري ارزشي به عنوان شكل تكامل يافته نوآوري پرداخته، خلاقيت، نوآوري و ارزش را براي درك بهتر مفهوم نوآوري ارزش بررسي كرده؛ تفاوت منطقي نوآوري سنتي را با نوآوري ارزشي بيان نموده؛ ضمن ارايه مدل نوآوري ارزشي، استراتژيهايي را براي بانكها براي دستيابي به نوآوري ارزشي تبيين مي نمايد

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها