0

مقالات بازاریابی خدمات مالی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات بازاریابی خدمات مالی
پنج شنبه 24 فروردین 1391  4:38 PM

 2: فرآيندها و مكانيزم هاي ايجاد و حفظ مزيت رقابتي پايدار
ذبيحي لهرمي الميرا
كنفرانس بين المللي بازاريابي خدمات مالي  1389;6-7 آذر، 1389(2)
کلید واژه:  مزيت رقابتي، سازمان صنعتي
خلاصه:

در چشم انداز قرن 21، بنگاه ها در يك وضعيت رقابتي و پيچيده متاثر از عوامل متعدد نظير جهاني شدن، توسعه تكنولوژيكي و سرعت فزاينده انتشار تكنولوژي هاي جديد قرار گرفته اند. در چارچوب اين چشم انداز جديد، بنگاه ها براي بقاء و پيشرفت خود بايد متفاوت از قبل عمل كنند. به ويژه، بنگاه ها بايد به دنبال منابع جديد مزيت رقابتي باشند و اشكال جديد رقابت را بكار بگيرند كه خود نيازمند درك روشن از ماهيت و پويايي هاي رقابت مي باشد. اين مقاله تلاش دارد ضمن تبيين مفهوم مزيت رقابتي، به ارايه تئوري هاي مزيت رقابتي و ابزارهاي ايجاد و حفظ مزيت رقابتي بپردازد. مشخصا، سه تئوري عمده درباره مزيت رقابتي وجود دارد: تئوري سازمان صنعتي، تئوري منبع مدار و تئوري شومپترين. روش سازمان صنعتي روي رفتارهاي يك صنعت جذاب، ديدگاه منبع مدار روي گروه منابع جذاب و رفتار آنها، و تئوري شومپترين بر وجود عدم اطمينان و لزوم نوآوري پيوسته توسط بنگاه متمركز شده اند. بدين ترتيب، هر يك از اين تئوري ها داراي ويژگي ها و شرايط خاص خود مي باشند. به هر حال، كاستي هاي تئوري هاي مزيت رقابتي سبب جهت گيري هاي جديد شده است، بطوريكه در حال حاضر، تئوري هاي مزيت رقابتي به تركيب ديدگاه ها و توجه به هر دو عنصر دروني و بيروني براي موفقيت بنگاه تاكيد مي كنند. نتايج مقاله حاضر جهت شناسايي و درك عوامل موجد و نگهدارنده مزيت در هرسازمان داراي اهميت مي باشد

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها