0

دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
سه شنبه 29 فروردین 1391  7:48 PM

 87: روش جايگزيني بهينه دو متغيره سيتمهاي قابل تعمير
احمدي رضا
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات  1384;شهريور 1384(3)
کلید واژه:  فرآيند هندسي، فرآيند تجديد، دوره تجديد، نظريه تجديد پاداش، پيچش
خلاصه:

امروزه به منظور كاهش هزينه هاي عملكرد سيستمها كه شامل هزينه هايي چون هزينه تعمير و هزينه جايگزيني كامل سيستم مي باشد راهكارهاي مختلفي معرفي شده است. از جمله اين راهكارها، روشهاي جايگزيني دو متغيره (N, T) و N است، كه در آن T به مدت زمان عملكردسيستم و N به تعداد از كارافتادگيهاي آن اشاره دارد. بر اساس اين دو روش، جايگزيني كامل سيستم (تجديد) بر اساس مدت زمان عملكرد سيستم (T) و تعداد از كارافتادگيهاي آن (N) مي باشد. بدين ترتيب كه در روش جايگزيني دو متغيره (N, T) تجديد زماني صورت مي گيرد كه طول عمر سيستم به T واحد زمان يا تعداد از كارافتادگيهاي آن به N رسيده باشد، در صورتيكه در روش جايگزيني N جايگزيني كامل سيستم تنها بر اساس تعداد از كارافتادگيهاي سيستم مي باشد. در اين مقاله، سيستم مورد مطالعه سيستمي تك واحدي، قابل تعمير و با يك تعمير كننده سيستم تحت روش جايگزيني(N, T)  مي باشد به طوري كه به دنبال از كارافتادگي آن سيستمي نو جايگزين سيستم از كار افتاده نخواهد شد. هدف از اين مقاله به دست آوردن هزينه متوسط طول مدت اجرا در واحد زمان و تعيين روش جايگزيني بهينه (N, T) به روشهاي تحليلي يا عددي و درنهايت مينيمم كردن هزينه متوسط طول مدت اجرا در واحد زمان مي باشد. در پايان به مقايسه دو روش جايگزيني N و (N, T) اثبات بهينه بودن روش جايگزيني دو متغيره (N, T) نسبت به روش جايگزيني N مي پردازيم.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها