پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
سه شنبه 29 فروردین 1391 7:43 PM
بهزاد مهدي، حسيني محمدرضا، ابراهيمي عليرضا |
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات 1384;شهريور 1384(3) |
کلید واژه: تست مودال، روش اجزا محدود، روزآمد كردن مدل، پره توربين |
خلاصه:
خستگي دور بالا يكي از عوامل اصلي بروز خرابي در پره هاي توربينهاي گازي مي باشد كه از يكسو باعث كاهش ميزان دسترسي و قابليت اطمينان نيروگاههاي گازي شده و از سوي ديگر باعث تحميل هزينه جايگزيني پره ها به بخش نگهداري و تعميرات اين نيروگاهها مي گردد. ارتعاشات بالاي پره توربين ميتواند تنشهاي ديناميكي بالاتر از حد مجاز توليد كند كه باعث ايجاد خستگي دور بالا مي گردند. با بررسي ارتعاشات پره توربين مي توان از بروز پديده تشديد جلوگيري نمود و ارتعاشات پره توربين را در حد قابل قبولي نگه داشت. در اين مقاله روشي جديد براي آناليز مودال پره هاي توربين ارايه شده است. در روش معمول از داده هاي تست مودال پره در حالت گيردار، براي روزآمد كردن مدل اجزا محدود استفاده مي گردد. سپس مدل تحليلي روزآمد شده در شرايط كاري پره تحليل مي گردد. در اين مقاله با ارايه چند مثال نشان داده شده است كه داده هاي تست بدست آمده از اين روش از دقت مناسبي برخوردار نيستند. در روش پيشنهادي در اين مقاله از داده هاي تست در حالت آزاد براي روزآمد كردن مدل تحليلي استفاده گرديده است. در ادامه كارايي اين روش براي تحليل مودال پره توربين ثابت گرديده است. |