پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
سه شنبه 29 فروردین 1391 7:15 PM
آيتي اسماعيل، ذاكري سردرودي جبارعلي، صادقي علي اصغر |
کنفرانس ملي تصادفات و سوانح جاده اي و ريلي 1388;آذر 1388(1) |
کلید واژه: گذرگاه ريلي - جاده اي، مدل شدت تصادف، مدل دو جمله اي منفي |
خلاصه:
هرساله تصادفات در محل گذرگاههاي ريلي نه تنها سبب كشته و مجروح شدن عده اي از استفاده كنندگان از جاده و نيز مسافرين راه آهن مي شود. بلكه خسارات سنگيني هم از نظر متوقف شدن سرويس دهي راه و راه آهن و هم از نظر صدمه ديدن به تجهيزات مربوطه وارد مي كند. در بين انواع تصادفات جاده اي، تصادفات بين قطار و وسيله نقليه جاده اي در زمره شديدترين تصادفات مي باشد شناسايي عوامل مهم اثرگذار در شدت تصادف باعث اتخاذ سياستهاي بهتر در كاهش آن مي شود. همچنين در بحث نقاط حادثه خيز علاوه بر شناسايي محلهاي داراي خطر بالقوه تعدادزيادي تصادف شناسايي نقاط با احتمال وقوع تصادف شديد نيز مساله مهمي است كه بايد به آن توجه شود. عرض جاده نوع جاده، سرعت قطارهاي عبوري، وجود قوس جاده در محل گذرگاه، مسافت ديد بر اساس ارزيابي كارشناس و وجود سرعت گير مشخصه هايي هستند كه از نظر آماري معني دار بوده و در مدل ارايه شده وارد شده است با توجه به ضرايب بدست آمده براي هر مشخصه و تغييرات احتمالي در آينده مي توان نمايي از وضعيت ايمني هر گذرگاه در نظر گرفت. استفاده از اين مدل به منظور اولويت بندي ايمن سازي گذرگاهها، پيش بيني وضعيت آينده هر گذرگاه با تغيير شرايط گذرگاه، تخصيص منابع و ... در راه آهن كشور پيشنهاد مي شود. |