پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
سه شنبه 22 فروردین 1391 4:54 PM
شكوهي دولت آبادي نادر، صيادي حسن |
همايش حمل و نقل ريلي 1385;17-16 آبان، 1385(8) |
کلید واژه: چرخ - محور، معادلات ديناميكي، نيروهاي تماسي، تئوري هرتز |
خلاصه:
بستر حركت خودروهاي ريلي در هر كشور، خطوط راه آهن موجود در آن كشور مي باشد. با توجه به انتقال نيروهاي تماسي از طريق ريل به واگن، شرايط و هندسه خطوط راه آهن مي تواند نقش تعيين كننده اي در رفتار و پاسخ ديناميكي ترن داشته باشند. در اين مقاله با در نظر گرفتن شرايط خط قديم تهران - قم به عنوان بستر حركت، معادلات ديناميكي حركت يك چرخ - محور شبيه سازي شده و نتايج با حالت حركت بر روي ريلهاي نو مقايسه شده است. نتايج بدست آمده تاثير بسيار زياد شرايط خط در مقدار نيروهاي تماسي را نشان مي دهد به طوري كه در نظر نگرفتن شرايط واقعي هندسي و سايش در خطوط بهره برداري، مي تواند خطاي بسيار زيادي را در محاسبه نيروهاي تماسي و به تبع آن در طراحي محصول ايجاد نمايد. |