پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
سه شنبه 22 فروردین 1391 4:54 PM
حضرتي ايمان، نيك ساي فرشاد، اوحدي امين، رضواني محمدعلي |
همايش حمل و نقل ريلي 1385;17-16 آبان، 1385(8) |
کلید واژه: تماس، سايش، عدد سايش، نرخ سايش، پروفيل چرخ، شبيه سازي، راه آهن |
خلاصه:
اهميت و هزينه هاي ناشي از سايش بر خطوط ريلي و تاثير پروفيل هاي چرخ و ريل بر ديناميک وسيله نقليه همواره مورد توجه متخصصين مرتبط با اين صنعت از نقطه نظر تئوري و عملي بوده است. يکي از پيش فرض هاي بررسي پديده سايش از ديدگاه تئوري چگونگي مدلسازي تماس چرخ و ريل مي باشد که روز به روز در حال تغيير و بهبود يافتن است. با بکارگيري اين تئوري ها به همراه تئوريهاي سايش مي توان بخشهاي مختلفي از طول عمر يک چرخ يا ريل را شبيه سازي نمود. در اين مقاله با شبيه سازي جرخ در واگنهاي خط 2 متروي تهران و استفاده از مشخصات ناوگان و خط، روند تغييرات عدد سايش به عنوان شاخصي از نرخ سايش خط و همچنين تاثير پروفيل در عدد سايش و ديناميک مجموعه چرخ و محور مورد بررسي قرار گرفته است. در اين بررسي مشاهده گرديد که نرخ سايش با ادامه روند سايش افزايش مي يابد و قوسهاي بحراني نيز خود نقش به سزايي در افزايش نرخ سايش خواهند داشت. |