پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
سه شنبه 22 فروردین 1391 4:46 PM
سيف نيا فرخنده، فروزنده كاظم |
همايش حمل و نقل ريلي 1385;17-16 آبان، 1385(8) |
کلید واژه: عملكرد، برنامه، تن كيلومتر، مسافر كيلومتر |
خلاصه:
با توجه به اهميت 8 درصد رشد اقتصادي در برنامه چهارم توسعه، حمل و نقل ريلي يكي از مهمترين اركان رشد اقتصادي جهت دستيابي به اهداف توسعه پايدار در برنامه محسوب مي شود. اگر چه در برنامه، حمل و نقل و انبار داري بصورت يكجا در نظر گرفته شده است و مجموعا سهم سالانه رشد 11 درصد براي آن در برنامه منظور شده ولي به نظر مي رسد نقش حمل و نقل بطور كلي و نقش راه آهن بطور اخص داراي اهميت بيشتري خواهد بود و براي آن سياست گذاران راه آهن رشد 13 درصدي را در نظر گرفته اند. بنابراين سعي مي شود با مقايسه رفتار و عملكرد برنامه سوم توسعه و مقايسه آن با سال اول برنامه چهارم توسعه؛ ضعفها، قوتها، تهديدات و فرصتها را در نظر گرفته و از آن ميان استراتژي دستيابي به اهداف مورد نظر را پيشنهاد نماييم. |
پورسيدآقايي محسن، ژيان پناه هاجر، ميزاني سيمين |
همايش حمل و نقل ريلي 1385;17-16 آبان، 1385(8) |
کلید واژه: حمل و نقل ريلي، راه آهن، شارژ دسترسي به خط، مدلهاي قيمت گذاري |
خلاصه:
در راستاي روند خصوصي سازي، تفكيك زير ساخت راه آهن از بهره برداري آن ضروري به نظر مي رسد; به اين ترتيب که مديريت زير ساخت ريلي به دولت، و بهره برداري از آن به شرکت هاي خصوصي واگذار گردد. در نتيجه اين تفكيك، بهره بردار (اپراتور) موظف مي شود تا در ازاي دسترسي به خط و بهره برداري از آن، مبالغي را به عنوان "شارژ" به مالك زير ساخت بپردازد. در اين مقاله با توجه به مطالعات انجام شده بر روي كشورهاي انگلستان، فرانسه، استراليا (بخش کوئينزلند) و جمهوري اسلواك، سعي شده که از روشها و شيوه هاي علمي براي قيمت گذاري شارژ دسترسي به خط استفاده شود و بر اين اساس، مدلي مطابق با شرايط ايران ارايه و بر اساس هزينه هاي موجود در راه آهن، در مسير بافق - مشهد پياده سازي گردد. |