پاسخ به:دانلود مقالات مربوط به جامعه ایمن شهر تهران
سه شنبه 22 فروردین 1391 4:31 PM
4: ديدگاه هاي رانندگان تاكسي تهران در زمينه رفتارهاي خطرناك رانندگي
|
شمس محسن، شجاعي زاده داوود، مجدزاده سيدرضا، رشيديان آرش، منتظري علي |
همايش جامعه ايمن شهر تهران 1388;15 مهر، 1388(2) |
کلید واژه: رفتارهاي خطرناك رانندگي، بازاريابي اجتماعي، پژوهش تكويني، رانندگان تاكسي |
خلاصه:
اساس الگوي بازاريابي اجتماعي پژوهش تكويني است كه شامل تحليل مخاطب، بازار و كانال است. در اين مطالعه براي طراحي برنامه كاهش رفتارهاي خطرناك رانندگي رانندگان تاكسي تهران مبتني بر بازاريابي اجتماعي، نظرات و ديدگاه هاي آنان درباره رفتارهاي خطرناك رانندگي گردآوري شده است.
روش كار: مطالعه از نوع كيفي پديده شناسي بود و طي چهار جلسه بحث گروهي متمركز با حضور 42 نفر راننده تاكسي خطي شهر تهران، نظرات آنان درباره اجزاي مربوط به تحليل مخاطب، تحليل بازار و تحليل كانال، استخراج، دسته بندي و تحليل شد.
يافته ها: از ديدگاه شركت كنندگان، اقدام مناسب براي كاهش رفتارهاي خطرناك رانندگي در رانندگان تاكسي تهران، انتقال پيام ترغيب كننده براي افزايش تمركز آنان با استفاده از فضاي داخل تاكسي و مراكز تجمع رانندگان با كمك رسانه هاي نوشتاري و سرپرستان خطوط تاكسيراني به عنوان رهبران فكري تاثيرگذار بر رانندگان معرفي شد.
نتيجه گيري: توجه به اصل مخاطب محوري، اساس برنامه هاي بازاريابي اجتماعي را تشكيل مي دهد. استفاده از پيام هاي ترغيب كننده در داخل تاكسي و محل هاي تجمع آن ها براي افزايش تمركز در رانندگي و استفاده از سرپرستان خطوط به عنوان رهبران فكري، نظرات گروه هدفي است كه اساس طراحي برنامه را شكل خواهد داد
|