پاسخ به:دانلود مقالات صنعتی
سه شنبه 22 فروردین 1391 4:23 PM
نوري سيامك، جعفري مصطفي، فتحيان محمد، ابراهيمي مسيح |
همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه) 1386;4-5 تير، 1386(1) |
کلید واژه: مديريت دانش، نوآوري، مراكز تحقيق و توسعه (R&D) |
خلاصه:
سازمان هاي تجاري دائما براي حفظ موقعيت خود در جهت کسب و حفظ منافع رقابتي تلاش مي کنند. و با توجه به الگوي رقابتي پورتر، صنعت هميشه تحت تاثير اين تلاش قرار گرفته و چرخه حيات محصول را کوتاه و رقابت را تشديد نموده است. اين روند در صنايع پيشرفته نظير کامپيوتر، ارتباطات و الکترونيک کاملا مشهود است. محيط رقابتي اين صنايع به تغيير سريع، عدم اطمينان و بهبود مداوم تقاضا وابسته است که در عملكرد آن ها موثر مي باشد. سازمان هاي پيشرفته در مواجهه با محيطي که دائما در حال تغيير و دگرگوني است، نوآوري مراكز تحقيق و توسعه (R&D) را به عنوان يک چالش غير قابل اجتناب تاييد مي کنند. اهميت دانش در مراكزR&D ، بسياري از دانش پژوهان را به اهميت مديريت دانش (KM) به عنوان ابزاري مهم براي نوآوري اين مراكز، آگاه ساخته است. |