پاسخ به:دانلود مقالات صنعتی
سه شنبه 22 فروردین 1391 4:19 PM
50: نگرشي نوين با چالش هاي واحدهاي تحقيق و توسعه در تجارت جهاني
|
زاهدي محمدرضا |
همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه) 1386;4-5 تير، 1386(1) |
کلید واژه: تحولات، تهديد، فرصت، تجارت جهاني |
خلاصه:
امروزه تحولات و تغييرات مستمر بازارهاي جهاني منشا بسياري از تهديدها و فرصت هاي اقتصادي و بازرگاني مي باشد. از طرفي به منظور ارتقا وضعيت در اين بازار دانستن اينكه در چه نقطه براي مقابله با تهديدها و بهره گيري از فرصت ها قرار داريم امري است ضروري كه جز سنجش آن به تدريج جايگاه خود را از دست مي دهند و محكوم به انزواي اقتصادي و بازرگاني مي شوند.
از طرفي ديگر، داشتن آمادگي لازم براي نشان دادن واكنش متناسب، بموقع و واقع بينانه به تحولات امري تعيين كننده در موقعيت بدتر و بهتر کشورهاست كه اين خود نيازمند آگاهي و درك صحيح و منطقي و واقع بينانه از تحولات است. به عبارت ديگر، شناخت درست صورت مساله هايي كه پيوسته بر پايه تحولات در بازارهاي جهاني مطرح مي شود و برخورداري از توان و آمادگي لازم براي حل آنها ضروري و لازم است.
|
51: چگونه مي توان با استفاده از روشهاي مديريت دانش، فعاليتهاي حل مساله در طراحي محصول را تسريع کرد؟
|
صحاف امين عليرضا |
همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه) 1386;4-5 تير، 1386(1) |
کلید واژه: مديريت دانش، توسعه محصول، حل مساله، طراحي محصول، مشکلات دانش محور |
خلاصه:
ارتباط بين قابليت حل مساله و کارايي برتر توسعه محصول به عنوان يکي از موضوعات اصلي تحقيقات در سالهاي اخير بوده است.
در اين مقاله، فرآيند توسعه محصول به عنوان مجموعه اي از سيکل هاي مرتبط حل مساله با يکديگر مي باشد، که در اين ميان روش Front-Loading يک نوع استراتژي حل مساله با استفاده از تکنيک هاي دانش محور مي باشد که به دنبال بهبود کارايي توسعه محصول با انتقال حل مسايل طراحي در فازهاي جلوتر فرآيند توسعه محصول مي باشد. اهميت قسمت طراحي محصول به عنوان يکي قسمتهاي استراتژيک و داراي اهميت اقتصادي بسيار زيادي براي سازمان ها مي باشد چنانکه طبق تحقيقي که در شرکت رولز رويز در سال 1986 انجام گرديده است مشخص گرديده است که 80 درصد هزينه نهايي محصول در مرحله توليد براي 2000 قطعه توليدي به مرحله طراحي محصول بر مي گردد و طي تحقيق مشابهي در شرکت جنرال موتور مشخص گرديده است که 70 درصد هزينه هاي توليد براي سيستم انتقال در کاميون ها در قسمت طراحي آنها مشخص مي گردد. بنابراين کاملا مشخص است که اهميت فاز طراحي محصول به عنوان يک قسمت مهم از کل مرحله توسعه محصول مطرح است و سازمانها دائما بدنبال پيدا کردن روشهايي براي حل مشکلات طراحي در حداقل زمان و در مراحل جلوتر و با بالاترين کيفيت مي باشند . از اين جهت استفاده ار روشهاي مديريت دانش و استفاده از آنها در فرآيند طراحي محصول از اهميت زيادي برخوردار است. در ادامه اين مقاله ابتدا فرآيند حل مساله و ارتباط آن با حوزه مديريت دانش بررسي مي گردد و در ادامه به بررسي انواع مشکلات دانش محور در فرآيند طراحي محصول و چگونگي برخورد با آنها و حل آنها پرداخته مي شود و در انتها به مشخصات نيروي انساني مورد نياز براي حل مشکلات دانش محور در فرآيند طراحي پرداخته مي شود.
|