0

دانلود مقالات صنعتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات صنعتی
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:12 PM

 48: جهاني سازي و تحقيق و توسعه، تعامل يا تقابل؟
سعيدي نيا علي اكبر
همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه)  1386;4-5 تير، 1386(1)
کلید واژه: 
خلاصه:

روزگاري اگر صحبت از توليد خودروي آمريکايي در کشوري سوسياليستي مي شد، شايد غير قابل باور بود، همانگونه که اگر دهسال پيش صحبت از انجام تحقيقات خودروي BMW در دانشگاههاي آمريکايي!
بهرحال همانگونه که در بکارگيري اينترنت در 15 سال پيش در کشورمان هيچ کس باور نداشت که امروز (با توجه به فاصله بسيار زيادي که با کشورهاي جهان اول وجود دارد) در همين حد هم از اينترنت استفاده بعمل آيد.
بنابراين اگر حضور در يک شبکه تحقيق جهاني درباره موضوعاتي که توانمندي هاي آن امروز در کشور وجود دارد يا در اينده شکل داده خواهد شد، مطرح شود، دور از انتظار نيست. ولي موضوع مهمتر از اين چشم انداز، بررسي چالش ها و برنامه ريزي براي همراهي با آن است که بايستي انجام شود. اين مقاله سعي دارد که به بحثي درباره کليات اين موضوع بپردازد و عنوان مقاله نيز در همين ارتباط انتخاب شده است.

 49: مدل استراتژي نوآوري محصول و تاثير جهاني شدن تحقيق و توسعه بر آن
سليمي محمدحسين، نصيري محسن
همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه)  1386;4-5 تير، 1386(1)
کلید واژه:  استراتژي، نوآوري، تحقيق و توسعه، جهاني شدن، مديريت پرتفوي، بازارسازي، ساختار سلولي
خلاصه:

در زندگي امروزي، شرايط عدم اطمينان بر کل صنايع حاکم است. تغييرات قيمت کالاهاي اساسي، تغيير نرخ ارز، تغيير نرخ بهره و نيز تغيير قيمت سهام و بطور کلي تغييرات اقتصادي موجود در سراسر دنيا از جمله مواردي هستند که سازمان هاي امروزي دايما با آن روبرو هستند. يکي از وظايف بخش تحقيق و توسعه اين است که با نوآوري در محصولات، اين ريسک ها را به حداقل برساند.
در اين مقاله، مدلي براي نوآوري محصول به صورت عام ارايه شده است که تلفيقي از مدل هاي نوآوري محصول و مديريت استراتژيک بوده و متشکل از شش فرايند وابسته به هم مي باشد. اين فرايندها براي حداکثر کردن بازده سهامداران و ديگر ذي نفعان، با شناسايي، سرمايه گذاري و مديريت بهترين پرتفوي از پروژه هاي نوآوري محصول، با هم کار مي کنند. يکي از بخش هاي مدل مذکور، تحقيق و توسعه مي باشد که نقش مهمي در نوآوري محصول و موفقيت شرکت ايفا مي کند که در کنار شرح مدل، به تاثير جهاني شدن تحقيق و توسعه بر نوآوري محصول نيز پرداخته شده است.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها