پاسخ به:دانلود مقالات مهندسی معدن
دوشنبه 28 فروردین 1391 10:58 PM
حاجي حسيني حجت اله |
كنفرانس سازمانهاي هلدينگ 1390;5 و 6 دي 1390(1) |
کلید واژه: سازمان هاي هلدينگ، هم افزايي، ارزش آفريني |
خلاصه:
در عصر حاضر که به آن لقب عصر ارتباطات و اطلاعات داده اند، سازمان هاي هلدينگ در تلاش براي ارتقاي روابط و ايجاد هم افزايي ميان سازمان مادر و شرکت هاي تابعه مي باشند تا از اين منظر بتوانند در بازارهاي رقابتي باقي مانده و نقش آفريني نمايند. در اين راستا يکي از محورهاي مهم و اساسي در مديريت راهبردي شرکت هاي هلدينگ، ايجاد هم افزايي واقعي با استفاده از فرآيند کنترل عملکردها و فعاليتهاي شرکتهاي تابعه مي باشد که با ارتقاي ارزش آفريني باعث اثر بخشي در اين شرکتها مي شود. همان طور که مطرح است شرکت هاي تابعه توسط سازمان هاي ستادي خود، برنامه ريزي و سازماندهي مي شوند تا بتوانند به نتايجي که از پيش تعيين شده، دسترسي پيدا نمايند. اين امر جز با ايجاد مديريت هم افزايي ميان ستاد و صف به وقوع نمي پيوندد. |