پاسخ به:دانلود مقالات مدیریت-کیفیت
سه شنبه 22 فروردین 1391 2:19 PM
ابراهيمي باران رسول |
كنفرانس بين المللي مديران كيفيت 1384;29-26 تير، 1384(6) |
کلید واژه: تابع قابليت اطمينان (R(t، تابع توزيع احتمال شكست ( توزيع تجمعي شكست) (F(t، تابع چگالي احتمال (ƒ(t، تابع نرخ شكست (λ(t، عمر طراحي(R(tR، ميانگين زمان تا خرابي MTTF ، تست فرضيه، خط رگرسيون، ضريب همبستگي |
خلاصه:
طراحي و توسعه سيستم ها از طريق فرآيندي بنام فرآيند مهندسي سيستم ها انجام مي شوند و نيازمند كاربرد صحيح تلاش هاي علمي و مهندسي مي باشد تا از اينكه محصول نهايي در سطح رضايتبخشي از كاركرد مي باشد اطمينان حاصل گردد. همين نكته در تعمير و نگهداري نيز مصداق دارد. توجيه پذير بودن كاركرد محصول ساخته يا تعمير شده يا دستيابي به سطح رضايتبخشي از كاركرد آن بيانگر اينست كه محصول تا زمان لازم بگونه اي كه مورد نظر بوده و بصورتي موثر و كارا كار كند. پاسخگويي به اين مطلب بر عهده علم قابليت اطمينان است . تنها راه مطمئن و دقيق بررسي و تعيين قابليت اطمينان يك سيستم، اجراي آزمايش طول عمر بر روي آن است. با اين كار تجربي كه معمولا بصورت شبيه سازي شده يا در شرايط سخت آزمايشگاهي انجام مي شود مي توان رفتار سيستم را شناخت. البته با شناسايي رفتار تك تك اجزا يك سيستم مي توان در صورت شناسايي رابطه بين اجزا (مدلسازي سيستم) و استفاده از روابط رياضي حاكم بر سيستم، رفتار كل سيستم و قابليت اطمينان آنرا تعيين نمود. در اين مقاله با استفاده از داده هاي واقعي خرابي ها و با استفاده از روابط قابليت اطمينان، قابليت اطمينان (و توزيع تجمعي شكست) واگنهاي مولد برق مدلسازي شده اند. اين مدل و فرآيند مدلسازي در عمل و در بسياري از زمينه هاي كاربردي مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. |
ابزري مهدي، يزدخواستي علي |
كنفرانس بين المللي مديران كيفيت 1384;29-26 تير، 1384(6) |
کلید واژه: كيفيت، مديريت كيفيت جامع، آموزش و پرورش، مدرسه |
خلاصه:
امروزه مدارس در جهان پيشرفته و در حال تغيير، به اجتماعات يادگيرنده تبديل شده اند. در اين مرحله مدرسه فرايند تكامل خود را طي مي كند به طوري كه به مركزي براي جامعه يادگيري بزرگ تر تبديل مي شود. مدرسه مكاني است كه همه مي توانند از خدمات آن بهره مند شوند. در اجتماعات يادگيرنده، مدرسه از نقش محدود خود به سوي نقش گسترده تري به عنوان "سازنده انسان ها و مركزي براي تبديل و پردازش اطلاعات" حركت كرده است. ما اكنون در عصر و جهان اطلاعاتي زندگي مي كنيم. جهان اطلاعاتي و فراصنعتي نويد رسيدن به شيوه جديد و پيشرفته زندگي را مي دهد. براي تحقق اين امر، فرهنگ تفاهم و تعهد بايد در جهت مصالح همگاني و منابع ملي ايجاد شو د و توسعه يابد. آموزش و پرورش بايد از گذر مدارس، چگونگي دست يافتن به اين فرهنگ را نشان دهد. مدارس بايد به نيازهاي دانش آموزان پاسخ دهند و مهارت ها و ابزارهايي براي موفق شدن در جامعه در حال تغيير را به آنان عرضه كنند. مدارس كيفي، از نتايج پياده سازي مدير يت كيفيت جامع در مدارس بوده و حسن ارتباط بين كاركنان از جمله معلمان و دانش آموزان و توسعه رفتار آنان در كلاس، افزايش اثربخشي مدرسه و كاربرد مفاهيم و ابزارهاي مديريت كيفيت جامع را به همراه دارد. به طور حتم، ويژگيهاي برخورداري از TQM در راستاي بهره مندي از وجود مدارس كيفي در آموزش و پرورش، قادر است پاسخ مناسب به تحولات ضروري در اين حوزه كه نشانه مدارس پيشرفته امروز در جهان مي باشد را فراهم سازد. اين مزيت قادر است مدارس را از وضعيت سنتي به مدارس كيفي تغيير دهد. اين مقاله در نظر دارد ضمن طرح مفهوم TQM، در خصوص اهميت اين موضوع در آموزش و پرورش و به ويژه در مدارس براي دستيابي به الگوي "مدارس كيفي"، به عوامل موثر در برخورداري از اين مهم، بپردازد. |