پاسخ به:دانلود مقالات مدیریت-کیفیت
سه شنبه 22 فروردین 1391 2:19 PM
عبدالباقي عبدالمجيد، رييسي مجتبي |
كنفرانس بين المللي مديران كيفيت 1384;29-26 تير، 1384(6) |
کلید واژه: گسترش عملكرد كيفيت، خانه هاي كيفيت، نيازها و خواسته هاي مشتري، ويژگي هاي فيزيكي |
خلاصه:
مقاله حاضر حاصل يك پژوهش كاربردي در زمينه بهسازي خدمات بانكي با استفاده از روش QFD مي باشد. QFD ابزاري است كه تبديل كننده نيازهاي واقعي مشتري به ويژگي هاي محصول/خدمت مي باشد. در QFD با روشي مدون و ساختار يافته به گردآوري نيازهاي مشتري پرداخته شده و بر اساس آن و با توجه به منابع سازماني و توانايي هاي سازمان به پاسخگويي به نيازها و خواسته ها پرداخته مي شود. |
نيازي علي، برادران كاظم زاده رضا |
كنفرانس بين المللي مديران كيفيت 1384;29-26 تير، 1384(6) |
کلید واژه: |
خلاصه:
در طول تاريخ، سيستم هاي سنجش عملكرد واحدهاي كسب و كار، مالي بوده است، ليكن معيارهاي مالي براي هدايت و ارزيابي مسيرهاي سازمان در محيط هاي رقابتي ناكافي مي باشند. در حقيقت معيارهاي مالي فقط قسمتي از داستان مربوط به اعمال گذشته را بازگو مي كنند و نمي توانند هدايت كافي را براي اعمالي كه امروز و فردا برا ي ايجاد ارزش مالي در آينده انجام مي شود فراهم كنند. در اين مقاله ابتدا به بررسي رويكردهاي موجود در سنجش عملكرد پرداخته و سپس به بررسي كارت امتيازي متوازن به عنوان يك سيستم سنجش عملكرد چند بعدي خواهيم پرداخت. در پايان نيز به توسعه كارت امتيازي متوازن و كاربرد آن در فرآيند برنامه ريزي استراتژيك اشاره مختصري شده است. |