0

سکوی اخبار قرآنی: قرآن پژوهی،قرآن شناسی و....

 
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

ميزان تأثيرگذاری قصه‌های قرآنی به ظرفيت و نوع پيام مستتر در آيات وابسته است
شنبه 12 اسفند 1391  8:28 PM

نفر اول جشنواره قصه‌گويی قرآنی آيات:
ميزان تأثيرگذاری قصه‌های قرآنی به ظرفيت و نوع پيام مستتر در آيات وابسته است

گروه فعاليت‌های قرآنی: نفر اول دومين جشنواره قرآنی آيات در بخش قصه‌گويی قرآنی اظهار كرد: شكل پردازش به قصه‌ها و نحوه ورود به مقوله‌ای به نام قصه‌گويی با محوريت قرآن قطعاً می‌تواند مؤثر باشد مشروط به اينكه زبان و بيان متناسب با ظرفيت آيات و نوع پيامی كه مستتر در آيات است، انتخاب شود.

اسماعيل عسگری، نفر اول دومين جشنواره قرآنی آيات در بخش قصه‌گويی قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن بيان اين مطلب به بيان نحوه آشنايی خود با اين جشنواره پرداخت و گفت: من از طريق فراخوانی كه از طرف جشنواره به كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان ارسال شد آشنايی مختصری با جشنواره پيدا كردم و به واسطه نوع ارتباط كاری كه با كانون داشتم در جشنواره حضور يافتم.

وی در ادامه عنوان اثری كه به اين جشنواره ارائه داده بود را «قصه آسمانی‌ها» معرفی كرد و افزود: اين قصه برگرفته از آيه هشتم سوره مباركه انسان است و دارای مضمونی تحت عنوان دستگيری مستمندان است و پس از بازآفرينی به اجرا در آمد كه توانست رتبه اول كشوری را به دست بياورد.

عسگری با تأكيد بر اينكه تاكنون در جشنواره‌های مختلفی رتبه‌های برتر قصه‌گويی را به دست آورده است، تصريح كرد: امسال در جشنواره قصه‌گويی رضوی شركت كردم و توانستم رتبه اول اين جشنواره را در بخش قصه‌‌گويی به دست بياورم.

نفر اول دومين جشنواره قرآنی آيات در رشته قصه‌گويی قرآنی در مورد ميزان تأثير برگزاری چنين جشنواره‌هايی بر ارتباط هنرمندان با قرآن، اظهار كرد: اگر قرار باشد تنها به همين ظرفيت قصه در قرآن اكتفا كنيم من فكر می‌كنم اينقدر غنی و قوی هست كه بتوان از آن درس گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: شكل پردازش به قصه‌ها و نحوه ورود به مقوله‌ای به نام قصه و قصه‌گويی با محوريت قرآن قطعاً می‌تواند مؤثر باشد مشروط به اينكه زبان و بيان متناسب با ظرفيت آيات و نوع پيامی كه مستتر در آيات است انتخاب شود. در اين صورت قصه قطعاً به عنوان يك زبان گويا و يك شكل بيان مناسب می‌تواند مؤثر باشد و يك تأثير واقعاً مؤثر داشته باشد.

اسماعيل عسگری در ادامه در رابطه با ميزان استقبال قصه‌پردازان از اين بخش در جشنواره گفت: من فكر می‌كنم كه چون در بخش قصه‌گويی اولين دوره اجرای آن بود و نوع برگزاری آن هم اولين تجربه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود جا داشت كه در اطلاع‌رسانی مقداری جامع‌تر عمل كنند و ايراد ديگر نيز تفكيك نكردن دو مقوله با محوريت قصه بود.

نفر اول دومين جشنواره قرآنی آيات در بخش قصه‌گويی قرآنی افزود: دوستان ما در مجموعه ارشاد بحث قصه‌گويی را با قصه‌خوانی جمع كرده بودند و در قالب يك جشنواره ارائه داده بودند و حال اينكه قصه‌گويی و قصه‌خوانی دو مقوله متفاوت از هم هستند. درست است كه در نوع داوری‌ها با هم داوری نمی‌شدند ولی كنار هم بودنشان در قالب يك جشنواره خيلی متناسب نيست.

وی در ادامه تصريح كرد: بنابراين يكی از سردرگمی‌ها اين بود كه مردمی كه مراجعه می‌كردند نمی‌دانستند كه قصه‌گويی يعنی چه و قصه‌خوانی به چه معناست و تفاوت اين دو در چيست و از اين جهت به نظر من اقبال به خاطر اين ابهام تحت شعاع قرار گرفته بود.

اسماعيل عسگری در ادامه در مورد فعاليت‌های فعلی خود خاطرنشان كرد: در حال حاضر مربی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان هستم و نزديك 16 سال سابقه كار در اين مجموعه را دارم و به غير از اين عمده كار هنری من همكاری با كانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

منبع:ایکنا

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

تشکرات از این پست
hamed_yurdum
دسترسی سریع به انجمن ها