گسترش نمادهای قرآنی در فضاسازی شهرها، كيفيت آموزش قرآن را ارتقا میدهد
چهارشنبه 19 مهر 1391 11:49 PM
عضو هئيت علمی دانشگاه آزاد زاهدان: گسترش نمادهای قرآنی در فضاسازی شهرها، كيفيت آموزش قرآن را ارتقا میدهد |
گروه انديشه: گسترش نمادهای قرآنی در فضاسازی شهرها، كيفيت آموزش قرآن را ارتقا میدهد و موجب میشود رشد آموزشهای قرآنی بيشتر شده و افراد بيشتری را تعليم قرآن نموده و استعدادهای آنها را شكوفا سازيم. قاسمعلی شيرازی، عضو هئيت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سيستان و بلوچستان، با بيان اين مطلب گفت: هر شهر نمادی از خلاقيت و كارآفرينی شهردار و استاندار آن شهر است و اگر پرسنل و مسئولان شهر به نكتهها و ظرافتهای شهر توجه بيشتری نمايند، آن شهر از نمادهای اصيل خالی نخواهد بود. عضو هئيت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بيان كرد: در زيباسازی شهر ما زياد از نمادهای قرآنی استفاده نشده و اين نمادها بيشتر در مراكز آموزشی قرآنی و حوزههای علميه ديده میشود، اما متأسفانه در كل شهر، زياد نماد قرآنی به چشم نمیخورد. وی افزود: برای ارائه نمادهای قرآنی در درجه اول بايد استاندار وارد صحنه عمل شده و دستور ساخت نمادهای قرآنی را به شهرداریها ابلاغ نموده تا ادارات زيربط توجه بيشتری به اين نمادها نمايند، در ضمن مؤسسات قرآنی و حوزههای علوم دينی نيز توجه بيشتری نمايند و الگوهايی برای ارائه نمادهای قرآنی ارائه دهند تا از آنها در جای مناسب استفاده شود. وی بيان كرد: دليل عدم استقبال هنرمندان هنرهای تجسمی، بیتوجهی مسئولان به نمادهای قرآنی و يا قرار ندادن بودجههای كافی در اين زمينه است كه بايد به اين امر مهم توجه بيشتری نمايند؛ چرا كه گسترش نمادهای قرآنی در فضاسازی شهرها، در كيفيت آموزش قرآن را ارتقا میدهد و موجب میشود رشد آموزشهای قرآنی بيشتر شده و افراد بيشتری را تعليم قرآن داده و استعدادهای آنها را شكوفا سازيم. شيرازی ادامه داد: تبليغات شهری و رسانههای گروهی و نمايشگاههای قرآن بيشترين قابليت را برای ارائه نمادهای قرآنی دارا است و حفظ آثار هنردوستان قرآنی از اهم اين قابليتها به شمار میآيد. عضو هئيت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در پايان بيان كرد: برای پررنگ كردن نمادهای قرآنی، برگزاری يك مسابقه بزرگ هنری با محوريت قرآن در چند مرحله را پيشنهاد میكنيم؛ زيرا با جمعآوری نمادهای ارائه شده به صورت نقاشی، مجسمهسازی و ارائه مقالات و شعر و ديگر هنرها میتوان در تنوع نمادهای قرآنی تلاش بيشتری نمود. |
مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو
مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه
صفحه اختصاصی:
اولین مدرسه عشق که تأسیس شد / درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی / اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی