پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
یک شنبه 17 اردیبهشت 1391 7:18 PM
5 : مجله پژوهشي علوم انساني دانشگاه اصفهان 1385; 21(2 (ويژه نامه اقتصاد)):69-80. |
وجهه استنباط شده از ايران به عنوان يك مقصد گردشگري |
رنجبريان بهرام* |
* گروه مديريت، دانشگاه اصفهان |
صنعت گردشگري در طي دهه اخير با نرخ رشدي شتابان گسترش يافته و منبع در آمدي قابل ملاحظه اي براي بسياري از كشور هاي در حال توسعه بوده است . اما كشور ما با وجود قابليت هاي بالاي خود، سهم ناچيزي از اين كسب و كار جهاني به خود اختصاص داده است . از اين رو لازم است در مورد عوامل موثر براي موفقيت يك مقصد در اين صنعت مطالعه گردد. وجهه استنباط شده از مقصد گردشگري عاملي است كه بسياري از گردشگران در هنگام انتخاب يك مقصد مورد توجه قرار مي دهند اين وجهه استنباط شده مجموعه باورها و عقايد و نظراتي است كه يك فرد نسبت به آن مقصد دارد . و ممكن است مبتني بر دانش عيني (برداشت ها)، پيش داوري ها، تصورات، يا افكار احساسي يك فرد نسبت به آن مقصد باشد. در اين مقاله مباني نظري چگونگي شكل گيري و مديريت وجهه يك مقصد گردشگري توضيح داده شده است. همچنين با مطالعه ميداني بر روي بخشي از بازار مشخص شد كه تجربه قبلي سفر به منطقه موجب تعديل نگرش هاي اوليه نسبت به ايران مي گردد و همچنين استنباط گردشگران از ميزان ريسك سفر به ايران و وجهه استنباط شده از آن برعلاقه گردشگران براي سفر به اين كشور تاثير مي گذارد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |