پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
یک شنبه 17 اردیبهشت 1391 7:16 PM
8 : مجله پژوهشي علوم انساني دانشگاه اصفهان 1386; -(2 (پياپي 23) (ويژه علوم اجتماعي)):119-132. |
بررسي رابطه مولفه هاي سازمان يادگيرنده و بهبود کيفيت آموزش در دانشگاه هاي استان اصفهان |
هويدا رضا,سيادت سيدعلي,شائمي برزكي علي |
هدف از اين پژوهش بررسي رابطه بين مولفه هاي سازمان ياگيرنده و بهبود کيفيت آموزش در دانشگاه هاي استان اصفهان بود. در اين پژوهش رابطه پنج مولفه سازمان يادگيرنده مطابق مدل گاه و بهبود کيفيت آموزش بر اساس مقياس AQIP مورد بررسي قرار گرفت. پژوهش از نوع کمي و کيفي (درهم تنيده) و جامعه آماري آن کليه اعضاي هيات علمي شش دانشگاه دولتي استان اصفهان در سال 85-84 بود (N=1851) که با استفاده از دو شيوه نمونه گيري طبقه اي متناسب با حجم در بخش کمي (n=260) شيوه نمونه گيري هدفمند در بخش کيفي (n=30) نمونه مناسب انتخاب گرديد. ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش دو پرسشنامه و يک مصاحبه نيمه سازمان يافته بود. پرسشنامه اول، پرسشنامه سازمان يادگيرنده است که روايي آن با استفاده از مطالعه روايي پيش بيني مقياس و همچنين روايي سازه مورد تاکيد قرار گرفت و پايايي آن نيز با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ 0.9 بود. روايي پرسشنامه دوم يعني پرسشنامه بهبود کيفيت آموزش توسط هفت متخصص مورد تاييد قرار گرفته و پايايي آن نيز با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ 0.94 محاسبه گرديد. روايي محتوايي سوالات مصاحبه نيز توسط هفت متخصص و پايايي آن با ضريب آلفاي کرونباخ 0.7 مورد تاييد قرار گرفت. |
كليد واژه: سازمان يادگيرنده، بهبود کيفيت آموزش عالي، دانشگاه، برنامه بهبود کيفيت آموزشي |
نسخه قابل چاپ |