0

پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
یک شنبه 17 اردیبهشت 1391  7:15 PM

 1 : مجله پژوهشي علوم انساني دانشگاه اصفهان 1386; -(2 (پياپي 23) (ويژه علوم اجتماعي)):1-14.
 
نقش و بازي: تحليلي بر ديدگاه هاي کنش متقابل نمادي در تعليم و تربيت
 
رباني رسول,نوروزي رضاعلي
 
 
 

ديدگاه کنش متقابل نمادي از ديدگاه هاي جامعه شناسي معاصر است که پديده هاي اجتماعي را از دريچه خاصي مطالعه مي کند. به طور کلي اين ديدگاه بر پويايي کنش متقابل اجتماعي بين فرد و اجتماع و نتايج اين فرآيند تاکيد مي کند. انديشمندان اين ديدگاه بر تعامل افراد و اجتماع در شکل گيري شخصيت فرد توجه خاصي مبذول کرده اند. آنان معتقدند که افراد با يکديگر و با محيط خود کنش متقابل دارند و محيط اطراف خود را تحت تاثير قرار داده و تحت تاثير محيط و ديگر افراد موجود در آن نيز قرار مي گيرند. از اين رو، شخصيت انساني چيزي جز آن چه که در برخورد با محيط و ديگران شکل مي گيرد، نيست.
در مباحث تربيت شناسي نيز توجه خاصي به بحث تعامل در رشد فراگيران شده است. يکي از اهداف هر نظام آموزشي تربيت شهروندان فرهيخته است که اين مهم جز از طريق تعامل با هم کلاسان، معلم و ايفاي نقش هاي مختلفي که بر عهده فراگيران گذاشته مي شود به دست نخواهد آمد، يعني فراگير تنها با بازي نقش هاي مختلف ياد مي گيرد در زندگي اجتماعي بعد از مدرسه چگونه عمل نمايد. توجه به اين بحث موجب طرح روش آموزشي نويني چون يادگيري مشارکتي شده که از اصول اساسي اين روش تاکيد بر تعامل چهره به چهره فراگيران در کلاس است که در کنار رشد علمي موجبات رشد شخصيتي و اجتماعي فراگيران را به دنبال دارد. با توجه به اهميت اين مباحث نويسندگان با استفاده از روش تحليلي ? اسنادي به بيان تاثيرات ديدگاه کنش متقابل نمادي در تعليم و تربيت پرداخته و کارکرد بازي و نقش را در اين حوزه تبيين مي کنند.

 
كليد واژه: تعامل يا کنش متقابل نمادي، تربيت شناسي، نقش، بازي، شخصيت، يادگيري مشارکتي، خود، جامعه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها