پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
یک شنبه 17 اردیبهشت 1391 7:15 PM
1 : مجله پژوهشي علوم انساني دانشگاه اصفهان 1386; -(2 (پياپي 23) (ويژه علوم اجتماعي)):1-14. |
نقش و بازي: تحليلي بر ديدگاه هاي کنش متقابل نمادي در تعليم و تربيت |
رباني رسول,نوروزي رضاعلي |
ديدگاه کنش متقابل نمادي از ديدگاه هاي جامعه شناسي معاصر است که پديده هاي اجتماعي را از دريچه خاصي مطالعه مي کند. به طور کلي اين ديدگاه بر پويايي کنش متقابل اجتماعي بين فرد و اجتماع و نتايج اين فرآيند تاکيد مي کند. انديشمندان اين ديدگاه بر تعامل افراد و اجتماع در شکل گيري شخصيت فرد توجه خاصي مبذول کرده اند. آنان معتقدند که افراد با يکديگر و با محيط خود کنش متقابل دارند و محيط اطراف خود را تحت تاثير قرار داده و تحت تاثير محيط و ديگر افراد موجود در آن نيز قرار مي گيرند. از اين رو، شخصيت انساني چيزي جز آن چه که در برخورد با محيط و ديگران شکل مي گيرد، نيست. |
كليد واژه: تعامل يا کنش متقابل نمادي، تربيت شناسي، نقش، بازي، شخصيت، يادگيري مشارکتي، خود، جامعه |
نسخه قابل چاپ |