پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
شنبه 9 اردیبهشت 1391 6:36 PM
4 : دانش و توسعه 1386; -(21):97-120. |
ضرورت تجارت الکترونيک در ايران با توجه به نقش آن در بهره وري بنگاههاي کشورهاي پيشرو |
مهدوي عادلي محمدحسين*,رضاي حق دوست شمسي |
* گروه اقتصاد، دانشگاه فردوسي مشهد |
تجارت الکترونيک ديگر يک گزينه نيست، بلکه يک ضرورت براي موفقيت تجاري در هر زمينه اي در آينده است. در تعريفي ساده، تجارت الکترونيکي (E- commerce) عبارت است از «انجام تمامي مراحل تجارت از طريق شبکه هاي رايانه اي و مخابراتي بدون نياز به حضور فيزيکي در معامله». تجارت الکترونيک ابزاري در کنار ساير ابزارها و وسايل نيست، بلکه يک نگرش و روش جديد است که نگرش تاکتيکي به آن بسيار خطرناک است. بايد با رويکرد راهبردي به آن نگريست و از آن بهره برد. تجارت الکترونيکي کل روشهاي سنتي را مورد تهاجم قرار مي دهد و باعث ايجاد تغييرات شگرف در سازمان مي گردد. |
كليد واژه: تجارت الکترونيک، اينترنت، بهره وري، زير ساختارها |
![]() |