پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1391 7:13 PM
5 : توسعه كارآفريني زمستان 1387; 1(2):103-129. |
بررسي رابطه مهارت هاي کارآفريني با کارآفريني سازماني (مطالعه موردي: مديران مياني شرکت ايران خودرو) |
عبدالملكي جمال*,يوسفي افراشته مجيد,پيرمحمدي مهرداد,سبك رو مهدي,محمدي نوشيروان |
* دانشگاه تهران |
دانش سازماني و مديريت در طول يک صد سال اخير دستخوش تغييرات و تحولات بنيادي شده است. از اوايل دهه 1980، سازمان ها به منظور تسريع تغييرات، توجه زيادي به خلاقيت و نوآوري نشان دادند. امروزه سازمان ها بايد نوآوري داشته باشند تا زنده بمانند؛ بنابراين بهترين روش تشويق افراد خلاق است تا در ساختار سازمان به يک کارآفرين تبديل شوند. هدف از مقاله حاضر بررسي رابطه مهارت ها و قابليت هاي کارآفريني با ميزان کارآفريني سازماني است. جامعه پژوهش کليه مديران مياني شرکت ايران خودرو هستند که به روش نمونه گيري تصادفي 132 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار گردآوري داده ها پرسش نامه محقق ساخته بر اساس طيف ليکرت است. نتايج پژوهش حاکي از آن است که رابطه معناداري بين مهارت ها و قابليت هاي کارآفريني با ميزان کارآفريني سازماني وجود دارد، هم چنين ميزان کارآفريني سازماني با توجه به متغيرهاي جنس، سن، سطح تحصيلات و سنوات خدمت متفاوت است. |
كليد واژه: کارآفريني، مهارت ها و قابليت ها، کارآفريني سازماني، مديران مياني |
نسخه قابل چاپ |