پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1391 8:37 AM
3 : تحقيقات بازاريابي نوين بهار 1390; 1(1):41-70. |
عوامل موثر بر توسعه فناوري شناسايي از طريق فرکانس هاي راديويي (RFID) در مديريت زنجيره تامين الکترونيکي (E-SCM)، (مطالعه موردي: شرکت ايران خودرو) |
صنايعي علي*,قاضي فرد اميرمهدي,سبحان منش فريبرز |
* گروه مديريت، گروه پژوهشي ITM، دانشگاه اصفهان |
در سال هاي اخير استفاده از فناوري شناسايي از طريق فرکانس هاي راديويي (RFID ) به منظور رديابي هر قطعه منفرد در مديريت زنجيره تامين خودروسازي بسيار حياتي شده است. در اين مطالعه، عوامل موثر بر توسعه فناوري شناسايي از طريق فرکانس هاي راديويي در ايران خودرو و اوزان و رتبه بندي آنها ارزيابي شده است. عوامل چارچوب لين به عنوان پايه اين تحقيق استفاده شده اند. روشهاي دلفي فازي، دلفي، و تحليل سلسله مراتبي فازي (FAHP) براي سه مرحله تحقيق اتخاذ شدند. در مرحله اول، سه عامل چارچوب لين رد و با هفت عامل جديد جايگزين شدند. در مرحله دوم، پس از اجراي سه دور روش دلفي، بعد هر يک از هفت عامل جديد شناسايي شد، و نهايتا در مرحله سوم، اوزان و رتبه هاي عوامل و ابعاد موثر بر توسعه RFID در مديريت زنجيره تامين شرکت ايران خورو محاسبه شد. نتايج تحقيق نشان داده اند که بعد استاندارد و مشخصات بين المللي داراي بالاترين وزن در ميان ديگر ابعاد موثر است. پس از آن، ابعاد امنيت، هزينه، زيرساخت هاي نرم افزاري و سخت افزاري، تکنولوژي، و ديگر عوامل به ترتيب داراي بالاترين وزن هستند. |
كليد واژه: فناوري شناسايي از طريق فرکانس هاي راديويي (RFID)، مديريت زنجيره تامين الکترونيکي (E-SCM)، روش دلفي فازي، روش دلفي، فرآيند تحليل سلسله مراتبي فازي |
نسخه قابل چاپ |