پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1391 8:37 AM
2 : تحقيقات بازاريابي نوين بهار 1390; 1(1):23-42. |
بررسي تاثير ويژگي هاي جمعيت شناختي بر جذب کمکهاي مردمي از طريق تبليغات با سرويس پيام کوتاه |
حسيني ميرزاحسن*,حاجي زاده سميه,حسن پور بهرام |
* دانشکده علوم اقتصادي و اجتماعي، گروه MBA، دانشگاه پيام نور |
اين تحقيق به منظور بررسي تاثيرات ويژگي هاي جمعيت شناختي، از جمله: «سن، جنسيت، وضعيت تاهل، سطح تحصيلات، نوع شغل وميزان درآمد» بر جذب و ترغيب به ارايه كمكهاي مردمي به واسطه تبليغات باارسال پيام كوتاه انجام پذيرفته است و در تكميل تحقيقات بررسي ميزان تاثيرات اين عوامل، بر فاكتورهاي توجه و اقدام افراد پرداخته شده است. پايه تحقيقات مبتني بر داده هايي است كه با توزيع پرسشنامه در ميان 560 نفر «حجم نمونه تحقيق» انجام شده است. متغير وابسته جذب كمكهاي مردمي با دو شاخص توجه و اقدام كه سنجه هاي اندازه گيري درآن به شمار مي روند، تحليل و ميزان تاثيرات عوامل جمعيت شناختي بر روي اين دو شاخص نيز بررسي شده است. آناليز داده هاي جمع آوري شده توسط نرم افزارSPSS صورت گرفته كه نتايج استخراج شده از آن مرزهاي مشخصي را در ارسال پيام كوتاه به منظور جذب كمكهاي مردمي براي افراد تبيين نموده است. براي مثال، چه تعداد از جامعه نمونه به پيغامها توجه نموده، به عنوان ياري رسانندگان بالقوه خواهند بود و چه افراد و گروهايي به عنوان اقدام كنندگان بالفعل به اين عمل شناسايي شده اند. |
كليد واژه: تبليغات از طريق پيام کوتاه، کمکهاي مردمي، ويژگي هاي جمعيت شناختي |
نسخه قابل چاپ |