0

پاسخ به:دانلود مقالات اقتصادی 6

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

اولويت بندي عوامل موثر بر استفاده مشتريان از خدمات الکترونيکي بانک ها با استفاده از سيستم فازي (AHP
شنبه 23 فروردین 1393  12:41 AM

اولويت بندي عوامل موثر بر استفاده مشتريان از خدمات الکترونيکي بانک ها با استفاده از سيستم فازي (AHP – Fuzzy)
 
مقداديان فتحيه*,لشكري محمد,داوودي سيدعليرضا
 
* ديوان محاسبات خراسان رضوي
 
 

اين مطالعه حاصل يک پژوهش کاربردي با هدف توصيف يک روش براي اولويت بندي عوامل موثر بر استفاده مشتريان از خدمات الکترونيکي بانک ها تحت محيط فازي است. از اين رو، مدل فرآيند تحليل سلسله مراتبي AHP – Fuzzy پيشنهاد شده است.
در اين پژوهش با استفاده از روش تحقيق توصيفي - پيمايشي نمونه اي متشکل از 50 نفر از مشتريان بانک سامان مورد بررسي قرار گرفته و با استفاده از AHP–Fuzzy عوامل به ترتيب اهميت اولويت بندي شده اند. عوامل تحقيق شامل 10 معيار اصلي پاسخگويي، کارايي، تحقق پذيري، قابليت اعتماد، محرمانه بودن، سودمندي دريافت شده، آساني استفاده، نگرش رفتاري، نرم ذهني و کنترل رفتاري درک شده، است. يافته هاي تحقيق نشان مي دهد که به ترتيب عوامل سودمندي دريافت شده، تحقق پذيري، آساني استفاده، قابليت اعتماد، پاسخگويي، محرمانه بودن، کارايي، نگرش رفتاري، نرم ذهني و نظارت رفتاري در استفاده مشتريان از خدمات الکترونيک بانک ها تاثيرگذارند.

 
كليد واژه: بانکداري الکترونيک، AHP–Fuzzy، کيفيت خدمات، خدمات الکترونيکي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها