0

جزوات و مقالات فلسفی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:جزوات و مقالات فلسفی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  6:26 PM

 3 : حكمت و فلسفه زمستان 1387; 4(4 (پياپي 16)):45-70.
 
تبيين تطبيقي اهداف آموزش فلسفه به کودکان در کشورهاي مختلف
 
فرمهيني فراهاني محسن,ميرزامحمدي محمدحسن,خارستاني اسماعيل
 
 
 

 

 

با توجه به اهميت آموزش فلسفه به کودکان در دوران معاصر، اين مقاله با استفاده از روش تطبيقي به تبيين اهداف  آموزش فلسفه به کودکان پرداخته است. نتايج به دست آمده در اين بررسي نشان مي دهد که از مهم ترين اهداف آموزش فلسفه به کودکان، براي مثال در ايالات متحده، پرورش تفکر و استدلال و بهبود يادگيري و به طور کلي پرورش مهارت هايي است که هر فرد در بزرگسالي به آن نيازمند است؛ در آرژانتين، پرورش تفکر و روحيه انتقادپذيري؛ در انگلستان، پرورش تفکر و چگونگي شهروندي و پرورش روحيه گفت وگو و کاوشگري؛ در استراليا، پرورش تفکر، پرورش روحيه پرسشگري و انتقادي و نيز قضاوت؛ در فرانسه، پرورش و تقويت تفکر، مفهوم سازي و مساله پردازي؛ و در دانمارک، پرورش تفکر و توسعه توانايي هاي فردي و اجتماعي است. همه اين کشورها پرورش تفکر را از اهداف مهم آموزش فلسفه به کودکان مي دانند و از اين نظر به يکديگر شباهت دارند؛ همچنين در اهداف پرورشِ روحيه قضاوت و پرورش روحيه استدلال بين اکثر کشورها شباهت وجود دارد. تفاوت اهداف، به ويژه اهداف ايالات متحده امريکا با ديگر کشورها، در پرورش تمايلات دمکراتيک و نيز درگير کردن کودکان با کندوکاو فلسفي است.
 
كليد واژه: تبيين تطبيقي، آموزش فلسفه به کودکان، کشورهاي مختلف
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها