پاسخ به:دانلود کتب، جزوات و مقالات علوم ریاضی و آمار
شنبه 30 اردیبهشت 1391 10:34 PM
8 : تحقيق در عمليات و كاربردهاي آن (رياضيات كاربردي) پاييز 1386; 4(14):89-94. |
مدل سازي ديناميکي سيستم تعليق خودرو |
فخرايي مهران*,اباذري مهران,توكلي عبدالرضا |
* گروه مهندسي مکانيک دانشگاه آزاد اسلامي واحد لاهيجان |
در اين مقاله ابتدا به معرفي سيستم هاي مختلفي که در تعليق مورد استفاده قرار مي گيرند، پرداخته شده و مزايا و معايب هرکدام به طور کلي مورد بررسي قرار گرفته است. اولين گام در تحليل يک سيستم ارايه يک مدل فيزيکي مناسب و دقيق مي باشد. منظور از مدل الزاما مدل پيچيده نيست بلکه مدلي است که رابطه بين متغيرهاي حالت سيستم را واقعي تر بيان کند و اهداف طراح آن سيستم را تامين کند. از اين مدل هاي فيزيکي مي توان جهت تحليل پايداري، راحتي سفر و ضرايب سختي فنرها و ضرايب ميرايي تحت تاثير ناهمواري هاي جاده اشاره کرد. سيستم هاي تعليق کنترل پذير به دو گروه اصلي کنترل پيش خور و کنترل پس خور تقسيم مي شود. با توجه به تاخير زماني غيرقابل اجتناب در سيستم هاي کنترل پذير همواره عملکرد سيستم کنترل شده به طور دقيق متناسب با ورودي تحريک هم زمان نخواهد بود. براي رفع اين مشکل از سنسورهايي درخودرو استفاده مي شود. |
كليد واژه: مدل سازي دينامک،کنترل، سيستم تعليق، راحتي سفر، فرمان پذيري، ميراکننده، سيستم تعليق فعال |
نسخه قابل چاپ |