0

دانلود کتب، جزوات و مقالات فیزیک

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود کتب، جزوات و مقالات فیزیک
سه شنبه 22 فروردین 1391  2:56 PM

 116: حل عددي انتقال حرارت جريان آرام سيال با لزجت متغير در طول ورودي مجاري حلقوي
سياح فر شيرين,مجتهدزاده سعيد
كنفرانس ديناميك شاره ها  1383;19-17 اسفند، 1383(9)
کلید واژه:  مجراي حلقوي، مبادله كن گرما، عدد ناسلت موضعي، عدد پرانتل، ضريب انتقال حرارت جابجايي
خلاصه:

در اين مقاله يك روش جديد براي محاسبه اعداد ناسلت جريان آرام سيالا ت نيوتني با اعداد پرانتل مختلف در طول ورودي مجاري حلقوي ارايه شده است. نظر باينكه در طول ورودي مركب ترتيب توسعه يافتن جريان از نظر حرارتي و هيدروديناميكي وابسته به عدد پرانتل مي باشد لذا كل روند محاسبه ضريب انتقال حرارت جابجايي به تعداد اعداد پرانتل انتخا بي تكرار مي شود تا اثر تقدم توسعه يافتن پروفيل هاي سرعت يا دما بر روي آن مشهود شود. در روش جديد معادلات ديفرانسيل غيرخطي، غيرهمگن و بيضي گون ممنتومو انرژي بطور مزدوج(Coupled)  با تاكيد به لزجت متغير سيال توسط روش تفاضل محدود (FDM) حل مي شوند. در روش هاي پيشين براي برآورد ضريب انتقال حرارت سيال از مجاري حلقوي يك تعداد مفروضات تسهيلي بكار برده شده است بطوريكه جهت خطي كردن معادله ممنتوم از تقريب لانگهار استفاده شده تا امكان حل انتگرالي مساله هيدروديناميك فراهم شود و مساله طول ورودي حرارتي با يك معادله ديفرا نسيل از نوع Strum-Liouville حل شده است. بجز از برخي شرايط مرزي ساده، حل معادلات حاكم فقط بطرق عددي ميسر شده كه آنهم شامل خطي كردن معادلات بقا، قطع سري هاي نامتناهي، حل عددي انتگرالStieltjes  و استفاده از اصل برهم نهي نتايج حل مستقل مساله انتقال حرارت از جدارهاي مجراي حلقوي بوده است. لذا اين روش غيرمزدوج و پرتقريب منجر به نتايج پرخطا گرديده است. نهايتا نشان داده خواهد شد كه نتايج روش جديد از جامعيت و دقت بالاتري نسبت به روش هاي قبلي برخوردار است.

 117: مطالعه تئوري و تجربي جريان چند فازي در پورت ورودي موتورهاي انژكتوري با پاشش غيرمستقيم
معصومي حميرا,خرم امير,ولايي ناصر,صادق كلام بدرالملوك
كنفرانس ديناميك شاره ها  1383;19-17 اسفند، 1383(9)
کلید واژه:  جريان چندفازي، پاشش، انژكتور، موتور احتراق داخلي، پورت ورودي
خلاصه:

فرايند تشكيل مخلوط سوخت و هوا در موتورهاي اشتعال جرقه اي به عنوان يك عامل موثر بر عملكرد موتور و ميزان آلاينده هاي آن مي باشد. در اين مقاله به منظور مطالعه فرايند تشكيل مخلوط و شناخت پارامترهاي موثر بر كيفيت ايجاد آن در پورت ورودي موتورهاي انژكتوري و در طول يك سيكل كامل موتور، يك مدل جريان چند فازي گذرا و يك بعدي توسط يك كد ديناميك سيال (Wave) كه كاربرد وسيعي در تحليل پارامتريك موتورها احتراق داخلي دارد تهيه شده است. مدل جريان در پورت، از سه فاز مدل گاز، مدل تبخير قطرات و مدل فيلم سوخت تشكيل شده و اعمال مدل محفظه احتراق، بررسي تاثير جريان هاي برگشتي به پورت را ممكن ساخته است. نمونه مورد بررسي موتور  XU7JP-L3با انژكتور جريان چند گانه با شير ساچمه اي مي باشد. در ابتدا مشخصه هاي پاشش انژكتور با استفاده از تكنيك PDA شناسايي شده و پاشش سوخت با استفاده از مدل توزيع رزين و راملر مدل شده است. دقت مدلسازي با استفاده از داده هاي حاصل از تست گرم موتور تاييد شده و تطابق زيادي را با داده هاي واقعي موتور نشان مي دهد.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها