0

دانلود کتب، جزوات و مقالات فیزیک

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود کتب، جزوات و مقالات فیزیک
سه شنبه 22 فروردین 1391  2:48 PM

 58: بررسي تجربي آيروديناميك خودروي وانت مزدا B2000
كنفرانس ديناميك شاره ها  1383;19-17 اسفند، 1383(9)
کلید واژه:  آيروديناميك خودرو، تحليل تجربي، خودروي مزدا B2000، ضريب نيروي پسا، توزيع فشار، آشكارسازي جريان
خلاصه:

در عصر حاضر با توجه به بحران روزافزون انرژي و آلودگي محيط زيست، كاهش پسا و بهينه سازي ايروديناميكي خودرو اهميت بيشتري يافته است. در تحليل ايروديناميك خودرو بطور كلي از دو روش استفاده مي شود، يكي روشهاي عددي است و دوم استفاده از روشهاي تجربي و آزمايشگاهي مي باشد، كه داراي اعتبار بيشتري مي باشد. در اين مقاله هدف تحليل تجربي ايروديناميك دو مدل خودري وانت مزدا B2000 مخصوص حمل بار، و نفر بر، و مقايسه نتايج اين دو مي باشد. براي تحليل از مدل با مقياس يک دهم مدل اصلي استفاده  شده است. نيروي پسا به كمك بالانس اندازه گيري شده است. به كمك روابط نيمه تجربي مربوط به اصلاح اثر انسداد، نتايج حاصل از تونل باد اصلاح شده است. همچنين فشار روي خط مركزي سطح بالايي مدل اندازه گيري شده است. به منظور آشكارسازي جريان روي سطح مدل از تافت استفاده شده است. پس از بررسي نتايج حاصل جدايش جريان در جلوي رادياتور، زواياي تند درب موتور و شيشه جلو، ارتفاع زياد كابين نفربر مورد بحث قرار گرفته و راهكارهاي پيشنهادي جهت بهينه سازي ارايه شده است.

 59: مدل سازي جريان همراه با توربولانس آزاد با روش گردابه هاي تصادفي در جريان سيال تراكم ناپذير اطراف استوانه
كنفرانس ديناميك شاره ها  1383;19-17 اسفند، 1383(9)
کلید واژه:  روش گردابه هاي تصادفي، توربولانس آزاد جريان، شدت توربولانس
خلاصه:

معمولا در حل هاي عددي توربولانس آزاد جريان ناچيز فرض مي شود و يا از مدل هايي براي اعمال اثرات توربولانس آزاد جريان استفاده م يشود. در اين تحقيق براي بدست آوردن مدل توربولانس آزاد جريان، معادله انتقال ورتيسيتي به روش گردابه هاي تصادفي(RVM)  حل شده است. به اين منظور جريان به صورت شبكه گسست هاي از ذرات داراي ورتيسيتي (حباب هاي ورتكس) گسسته م يشود كه هر يك از المان ها داراي سيركولاسيون محدود و مي باشند. در اين روش كه بر مبناي توزيع گسسته ورتيسيتي استوار است، حركت هاي تصادفي تعدادي  G مستقل گردابه با ديدگاه لاگرانژي در قالب يك الگوريتم عددي تعقيب مي شود. مدل بدست آمده ويژگيهاي آماري جريان توربولانس را به خوبي ارضا م يكند كه شامل ثابت ماندن شدت توربولانس جريان در طول زمان ونيز صفر شدن متوسط نوسانات سرعت در هر نقطه از جريان با گذشت زمان مي باشد. ضمن اينكه مدل مورد نظر قانون بقاي جرم و شرط سيركولاسيون صفر براي يك سطح بسته دلخواه در داخل جريان را نيز به خوبي ارضا مي كند. نتيجه نهايي مدل به صورت رابط هاي بين شدت توربولانس آزاد جريان و خصوصيات فيزيكي جريان ارايه شده است. از مدل بدست آمده براي بررسي توربولانس آزاد جريان حول استوانه در يك جريان تراكم ناپذير استفاده شده است و نتايج بدست آمده با نتايج تجربي مقايسه شدند.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها