0

دانلود کتب، جزوات و مقالات فیزیک

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود کتب، جزوات و مقالات فیزیک
سه شنبه 22 فروردین 1391  2:46 PM

 34: تحليل دوبعدي افت آيروديناميكي پره هاي توربين گاز مجهز به سيال خنك كن
بلبلي لطف علي,نيك بخت حجت اله,رجبي حميد
كنفرانس ديناميك شاره ها  1383;19-17 اسفند، 1383(9)
کلید واژه:  افت آيروديناميكي، پره هاي خنك شونده، تزريق سيال خنك كن، لبه انتهاي پره توربين
خلاصه:

با انتخاب يك مدل دو بعدي از پره هاي ساكن مرحله اول توربين توربينهاي گاز كه در آن سيال خنك مي تواند با مشخصات كاملا متفاوت از گاز اصلي پس از خنك كردن پره از لبه انتهايي آن در جريان گاز اصلي تزريق شود و با بررسي افت آيروديناميكي مي توان پارامترهاي مختلف مطرح در طراحي پره ها از قبيل نسبت دبي جرمي سيال خنك كن، هندسه لبه انتهايي پره و ضريب فشار اساتيكي پشت پره را بصورتي انتخاب كرد كه موجب افزايش راندمان ترموديناميكي و در عين حال كاهش افت آيروديناميكي آنها شود. نتايج نشان مي دهد كه در يك هندسه مشخص لبه انتهايي پره و سيال خنك كن تزريقي، مي توان نسبت دبي جرمي سيال خنك كن را طوري تعيين نمود كه افت آيروديناميكي داراي كمترين مقدار شود. نتايج همچنين نشانگر وجود مقدار معيني از زاويه تزريق سيال خنك كن است كه در آن افت به كمترين مقدر خود مي رسد. بررسي اثرات هندسه لبه انتهايي پره نيز نشان داد كه افت با نسبت ضخامت لبه انتهايي پره و نسبت ضخامت شكاف عرضي لبه انتهايي پره تغيير كرده و در مقدار معيني از اين پارامترها مينيمم مي شود.

 35: تحليل روش هايي مختلف جهت بهبود ايروديناميك خودرو
كوزه چيان هاشم,زارعي جواد,طالب پور مهدي
كنفرانس ديناميك شاره ها  1383;19-17 اسفند، 1383(9)
کلید واژه:  ايروديناميك، خودرو، پسا
خلاصه:

در اين مقاله سعي شده است تا با استفاده از روش هاي عددي، جريان سيال بر روي بدنه خودروي پرايد به صورت دو بعدي و سپس به صورت سه بعدي حل شود. براي انجام اين کار با استفاده از نرم افزار فلوئنت، معادلات حاکم بر جريان سيال به همراه مدل k-e استاندارد با استفاده از شرايط مرزي مناسب حل گرديده اند. با مطالعه نتايج حاصل از اين تحقيق و مشاهده خطوط جريان، گردابه هاي ايجاد شده در اطراف اتومبيل و توزيع فشار، مي توان منطقه هايي را كه باعث افزايش پسا مي گردند، مشخص كرده و با توجه به آن ها، روش هايي را براي كاهش پسا ارايه نمود. بنابراين در اين مقاله، ايده هاي مختلفي كه در جهت به بود ايروديناميك يك خودرو به نظر مي رسيد، بررسي شده و با مدل سازي و تحليل عددي جريان بر روي اتومبيل پرايد مورد آزمايش قرار مي گيرد. در نهايت از بين ايده هاي بررسي شده، نتايج دو مورد از آن ها با عنوان استفاده از سطح صاف جهت پوشاندن اجزا كف خودرو و تزريق هوا از روي سپر عقب به سمت بيرون، در مقاله حاضر شرح داده شده است، چرا كه اين دو ايده نتايج بسيار مناسبي از لحاظ كاهش پسا داشته و عملي تر به نظر مي رسند.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها