خدمات پس از فروش در ایران كیفیت مناسبی ندارد
دوشنبه 22 اسفند 1390 2:32 AM
|
به گزارش ایرنا از دبیرخانه چهارمین كنفرانس راهكارهای توسعه خدمات پس از فروش و گارانتی در ایران 'محمد طحان پور' ضمن اعلام این مطلب گفت: خدمات پس از فروش در ایران، از سطح مطلوب فاصله بسیاری دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح شبنم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار كرد: اجرای این طرح می تواند از گسترش قاچاق كالا جلوگیری كند.
طحان پور با اشاره به مشكلاتی كه ممكن است در اجرای این طرح به وجود آید ، تصریح كرد: طرح شبنم از ابتدای امر قرار بود ، سال آینده اجرایی شود اما ممكن است قطعات و كالاهایی از گذشته وارد بازار شده باشند كه كد گذاری آنها كار ساده ای نخواهد بود.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تأكید بر اینكه بهبود و ارتقاء خدمات پس از فروش منفك از شرایط تولید نیست تصریح كرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز اثرات نامناسبی از افزایش هزینه های حمل و سایر هزینه ها بر تولید تحمیل شده است.
طحان پور با اشاره به اینكه در گذشته مجوزهای بسیاری برای تولید در مناطق دورافتاده و محروم كشور صادر شده است ، گفت: انتقال تولید و محصول های تولیدی این واحدهای تولیدی مشمول هزینه های حمل و نقل بسیاری است و اگر مورد حمایت قرار نگیرند از گردونه تولید خارج خواهند شد.
وی با انتقاد از اینكه دولت اولویت واردات مواد اولیه را به كالاهای اساسی داده است، خاطرنشان كرد: تعطیلی كارخانجات تأثیر نامناسبی بر اشتغال خواهد داشت كه به مراتب از تهیه كالاهای اساسی مهم تر است.