نیكزاد: فعالیت جهادگونه در امر اقتصاد موجب سرافرازی ایران است
شنبه 20 اسفند 1390 3:50 PM
|
![]() |
گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواپیمایی كشوری ، علی نیكزاد روز شنبه در نشستی با مدیران و كاركنان سازمان هواپیمایی كشوری اظهار داشت: قبل از انقلاب، ایران با بشكه های نفت شناخته می شد، اما ایران فعلی با اقتدار و عظمت قابل شناسایی است.
وزیر گفت: صنعت حمل و نقل هوایی حساس ترین بخش وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود و از نظر فنی و اعمال قوانین و مقررات، صنعت هوایی نفوذ ناپذیر است و هیچ فشاری را از كسی نمی پذیریم.
نیكزاد صنعت حمل ونقل هوایی را حساس ترین و تخصصی ترین بخش وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در سایر بخشهای این وزارت خانه از جمله مسكن، آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك، طراحی و ساخت و تامین مصالح، به بركت ایثارگریها استقلال كافی داریم اما در جنگ اقتصادی در حوزه حمل و نقل عمده ترین كار در سازمان هواپیمایی كشوری و بنادر است.
وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: صنعت حمل ونقل هوایی دارای سه ضلع شامل سازمان هواپیمایی كشوری، شركت های هواپیمایی و شركت فرودگاههای كشور است كه با همراهی یكدیگر میتوانند خدمات مطلوب به مردم و جامعه ارائه كنند.
وی سازمان هواپیمایی كشوری را قانون گذار بخش هوایی دانست و توضیح داد: این سازمان همچون راهنمایی و رانندگی تنها اعمال قانون میكند و نمی توان گفت، تمام سوانح رانندگی و یا هوایی بر عهده قانونگذار و اعمال كننده آن است.
به گفته ی نیكزاد ، سازمان هواپیمایی كشوری تنها اعمال قانون می كند و رابطه علت و معلولی بین سوانح و سازمان هواپیمایی كشوری وجود ندارد در حالی كه افكار عمومی مقصر سوانح را دولت می داند واینكه به عنوان مثال خلبان نتواند هواپیمایی را كنترل كند، مسئولیتی بر دوش این بخش وارد نخواهد كرد.
وی تصریح كرد: ادغام شركت فرودگاههای كشور و سازمان هواپیمایی كشوری را نپذیرفتم و تصمیم براین شد كه سازمان فارغ از تمامی مسائل، اعمال حاكمیت كند ،زیرا كار سازمان الزام و رعایت قوانین و مقررات و اداره صنعت است.
وزیر راه وشهرسازی تاكید كرد: مسائل فنی و اعمال قوانین و مقررات در صنعت نفوذ ناپذیر است ،زیرا اولین خطا در صنعت هوایی آخرین خطاست و خطای قابل تكرار در جریان نیست به همین منظور هیچ فشاری را از كسی نمی پذیریم و در حال حاضر قوانین و مقررات فنی دنیا بر امور صنعت هوایی كشورمان حكم فرما است.
نیكزاد خواستار تربیت نیروی متخصص در صنعت حمل و نقل هوایی و ارائه مقالات فنی برتر در مجامع بین المللی شد و افزود: این امر می بایست همواره جز اهداف عالیه سازمان هواپیمایی كشوری به شمار رود و در تصویب و ارائه قوانین ایكائو نیز باید صاحب نظر باشیم، زیرا این توان در كشور وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این مطلب كه ناظر همواره باید از نظارت شونده قوی تر باشد ،اظهارداشت: حفظ جایگاه حاكمیتی زمانی قابل نفوذ و احترام است كه مبرا از كسانی باشیم كه قصد داریم آنها را نظارت كنیم.
نیكزاد تاكید كرد: در عرصه فنی، علمی و تحقیقاتی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود، گفت: برای انجام تغییرات در قانون استخدامی این سازمان با تمام توان از دولت كمك میگیرم.
وزیر راه وشهرسازی از مسئولین سازمان هواپیمایی كشوری خواست از امروز افق بالایی برای حضور در محافل بین المللی در بخش نرم افزاری سخت افزاری ببینند و فرصتی برای تحقیق و مطالعه ایجاد كنند و در پی آن مطالبه داشته باشند.
وی اظهار امیدواری كرد در آینده نه چندان دور شاهد جایگاه تحول در مسائل فنی عملیاتی قوانین و مقرارت صنعت باشیم و از اصلاح قوانین در دولت دفاع می كنم .
مهندس نیكزاد با بیان این مطلب كه مثلث صنعت هوایی، با حفظ شان و حریم جایگاه خود بتوانند صنعت هوایی بالنده ای برای مردم ایجاد كنند، اظهارداشت: هر كس در صنعت هوایی خدمت كند همانند كسی است كه در راه اعتلای نظام اسلامی جهاد میكند و هم اكنون دشمن عاجز از حذف ماست.
وی گفت: دشمنان سعی در نابودی و كم اثر جلوه دادن انقلاب اسلامی داشتند، اما در مقابل انقلاب توفنده و بالنده است و این مهم به آسانی فراهم نشده ، بلكه به بركت شهادت ها و از دست دادن انسانهای بزرگ با ایمان،اكنون به جایی رسیده ایم كه دشمنان توان حذف انقلاب را ندارند و با وجود اینكه همواره بر طبل تبلیغات می كوبند، اما اقدام هوشمندانه و توام با شعور مردم اسلامی سبب نقش بر آب شدن توطئه و دسیسه دشمنان می شود.