پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه
یک شنبه 19 شهریور 1391 1:51 AM
حجتالاسلام رشاد: رشتههای تخصصی نظری و مهارتی حوزه علميه تهران گسترش میيابد |
گروه اجتماعی: رئيس شورای مديريت حوزه علميه تهران در تشريح اهداف حوزه تهران گفت: گسترش رشتههای تخصصی نظری و مهارتی حوزوی و همچنين اهتمام به مهارتافزايی تحقيقی، تدريسی و تربيتی مديران، مدرسان و طلاب از اهم اهداف حوزه است. حجتالاسلام والمسلمين علیاكبر رشاد، رئيس شورای مديريت حوزه علميه تهران در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در خصوص ملاكهای كاری و هدفگذاریهای حوزه علميه تهران، گفت: حوزه تهران مجموعهای را در 10 بند با عنوان سياستها و خطوط مشی حوزه تهران به تصويب رسانده است كه اين سياستها سرفصل فعاليتهای حوزه را تشكيل میدهد. حجتالاسلام رشاد در تشريح ملاكهای فعاليت حوزه علميه تهران اظهار كرد: در اين سند به موارد مهمی از جمله، تلاش بر استقلال هويت سياسی، مديريتی و مالی حوزه و بهرهبرداری مناسب از تجارب و نظرات متوليان و بزرگان حوزه تهران اهتمام ورزيده شده است، همچنين تلاش برای حفظ استقلال مديريتی مدارس علميه از جمله ملاكهای فعاليتهای حوزه تهران است. وی در ادامه سخنان خود افزود: در زمينه هدفگذاری نيز حوزه تهران بر مواردی چون: اهتمام به طراحی و جايگزينسازی نظام آموزشی تحولگرا، اخلاق محور، پژوهش محور، استعداد ورز،پرورش مآل به جای سنت آموزشی حافظه محور و فراگرفت مآل كنونی تاكيد دارد. رئيس شورای مديريت حوزه علميه تهران به اهداف ديگر حوزه تهران اشاره كرد و گفت: تلاش برای گسترش رشتههای تخصصی نظری و مهارتی حوزوی، بهويژه علوم عقلی با توجه به نيازهای ملی و رسالت كنونی علمای دين، در جوامع اسلامی از ديگر اهداف حوزه تهران است. وی همچنين يادآور شد: برنامهريزی و تلاش ويژه برای ارتقای فكری و آگاهی فضلا و طلاب در زمينه شبهات و مباحث نوپديد و ترويج آزاد انديشی و نظريهپردازی در چارچوب مبانی و منطق دينی در محيط حوزه و اهتمام به مهارتافزايی تحقيقی، تدريسی و تربيتی مديران، مدرسان و طلاب، از ديگر سرفصلهای حوزه تهران است.
حجتالاسلام رشاد در پاسخ به سوالی درباره فعاليتهای حوزه برای ايجاد نوعی سبك زندگی اسلامی و زيستمومنانه در مقابله با تلاشهای رسانههای غربی برای ترويج نوعی سبك زندگی غربی، عنوان كرد: حوزه توليد معرفت میكند، نيرو و انرژی توليد كرده و دستگاهها را هدايت میكند و اين توليدات حوزه در اختيار دستگاههای اجرايی قرار میگيرد. وی در پايان افزود: البته حوزه علیرغم اينكه يك دستگاه اجرايی نيست در اين زمينه به تأسيس شورای عالی الگوی پيشرفت اقدام كرده است كه در آن مركز اينگونه مطالعات انجام میشود و حوزه تلاش میكند در چارچوب دبيرخانه حوزوی مركز الگوی پيشرفت راجع به اين موضوع كار كند. |
مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو
مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه
صفحه اختصاصی:
اولین مدرسه عشق که تأسیس شد / درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی / اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی