ازدواج حضرت ام كلثوم سلام الله علیها با عمر؟؟؟!
یک شنبه 15 آبان 1390 6:00 AM
ازدواج حضرت ام كلثوم سلام الله علیها با عمر؟؟؟!
سوال 1 ) شيعـه معتقدنـد که امام علي (ع) امامي معصوم است سپس چنان که خود شيعيان قبول دارند امام علي(ع) را مي بينيم که دخترش ام کلثوم «خواهر امام حسن(ع) و امام حسين(ع)» را به ازدواج عمر بن خطاب در مي آورد. شيعه بايد از دو چيز يکي را بپذيرند اول اينکه بايد قبول کنند که امام علي (ع) معصوم نيست؛ چون که دخترش را به ازدواج مرد کافري در آورده است! و چنين سخني با پايه هاي اساسي مذهب شيعه متضاد است، و بلکه از آن لازم مي شود که بگويند ديگر ائمه به طريق اولي معصوم نيستند.
دوم اينکه: بپذيرند که عمرمسلمان است! و علي دوست داشته او دامادش شود.
پاسخ سوال 1 )
1 - اين روايات در كتابهاي روايي اهل سنت كه به صحاح سته معروفند
2 – شيعه مي گويد که هر فردي که شهادتين را بر زبان جاري کند مسلمان است پس عمر مسلمان هست و مي توان به او مي شود دختر داد
3 – انگيزه همه همه ازدواجها رضايت طرفين نيست مانند فرعون و همسرش آسيه که در قرآن کريم ذکر شده است يا قوم لوط
4 – اميرالمومنين (عليه السلام) اين ازدواج در حالت عادي قبول نكردند بلكه ايشان مجبور شده اند که رضايت دهند
5 - اين روايات در كتابهاي روايي اهل سنت كه به صحاح سته معروفند
حتي در كتابهاي روايي مانند مسند احمدبن حنبل هم نيامده است
آيا عمر مسلمان هست يا خير ؟
شيعه مي گويد که هر فردي که شهادتين را (يعني اشهد ان لا اله الّا الله و اشهد انّ محمدا رسول الله) بر زبان جاري کند مسلمان است (چه شهادتين را با تمام وجود و به دليل پذيرفتن واقعي اسلام گفته باشد و يا اينکه فقط از روي ظاهر و به زبان اقرار کرده باشد، که در صورت اول اين شخص مسلمان واقعي است و در صورت دوم اين شخص مسلمان منافق است) و بدن آن فرد پاک است،ذبيحه اش حلال است به او مي شود دختر داد و ... و کليه ي احکامي که در برابر يک مسلمان بايد انجام داد را مي توان در مورد اين فرد نيز جاري کرد و فقط خداوند است که از درون افراد با خبر است و مي تواند تشخيص دهد که اين شخص مسلمان واقعي است يا خير. پس در اينجا نويسنده اين سوال به دروغ از جانب شيعه گفته است که شيعه عمر را کافر مي داند در صورتي که عقيده واقعي شيعه بر اين است که عمر مسلمان منافق است و نه کافر. شکي نيست که او اسلام آورد اما هيچ وقت ايمان نياورد.
آيا انگيزه همه همه ازدواجها رضايت طرفين است ؟
ممکن است اين سوال پيش آيد که همين قدر که حضرت علي (ع) به عمر دختر داده است، پس عمر آنقدري هم که شيعه مي گويد آدم بدي نبوده است؟ چطور ممکن است که بر طبق عقيده شيعه، عمر حضرت زهرا (س) را شهيد کرده باشد و آن وقت اميرالمومنين (ع)، همسر حضرت زهرا (س)، دختر خود را به عقد قاتل همسرش درآورد ؟!!
در جواب اين سوال بايد گفت که انگيزه و علل همه ازدواج ها در ادوار گذشته وحتي امروز ونيزدر شرايط مختلف حاکي از رضايت و محبت وصميميت نبوده است؛ همه ازدواج هايي که در طول تاريخ صورت گرفته است را نمي توان بر مبناي رضايت و عشق و محبت وصميميت تفسير نمود بلکه در بسياري از ازدواجها و بخصوص ازدواجهاي بزرگان و بزرگزادگان بايد شرايط حاکم بر جامعه، و اذهان و افراد رامد نظر قرار داد، چه بسا وصلت هايي که بر اثر تهديدها و فشارها، يا بر مبناي حکمت و مصلحت يا دفع شر و ضرر يا حفظ آبرو و حيثيت، يا جلوگيري از قتل و خونريزي، يا به دست آوردن رضايت و مساعدت يک قوم يا قبيله و ..... صورت گرفته است خلاصه علت خاص خود را داشته است. بنابراين ازدواج دو نفرالزاما به جهت هم کف بودن يا نشانه تاييد يکي از ديگري نيست،
نمونه ازدواجهايي كه طرفين رضايت نداشتند
مانند فرعون و همسرش آسيه که در قرآن کريم ذکر شده است
يا قوم لوط
سوره هود، آيه 78:
که ترجمه اين آيه و چند آيه بعد از آن به صورت زير است:
در شبي که قرار بود که صبح آن روز بر قوم لوط عذاب نازل شود، دو فرشته به صورت جوانان بسيار زيبايي به خانه لوط آمدند تا خبر عذابي را که قرار است فردا بر قومش نازل شود به او بدهند و به او بگويند که قبل از آمدن عذاب به همراه فرزندان و اهل بيت خود به جز زن خود (که از کافران بوده و بايد عذاب مي شد) در پاسي از شب از اين ديار بيرون روند.
قوم لوط به قصد عمل زشت لواط به سرعت به درگاه منزل او وارد شدند.و از لوط خواستند تا ميهمانان زيبا روي خود را در اختيارشان قرار دهد ولوط (ع) مخالفت کرد وقوم زشت کردار اصرار کردند و حضرت لوط (ع) که حيثيت خود وعزت ميهمانان را در خطر هوسچراني قوم فاسدش مي ديد به آنها گفت: اين دختران من، آنها براي شما پاکيزه و نيکو ترند، از خدا بترسيد و مرا نزد ميهمانانم خوار و سرشکسته نکنيد. آيا در ميان شما يک جوانمرد نيست؟
نتايج داستان حضرت لوط (ع)
1- قطعا قوم لوط کافر بودند , چون صبح آن شب بر آنان عذاب نازل شد و همه به درک رفتند.
2- دختران لوط از مومنان و نجات يافتگان بودند، چون در آن شب به همراه پدر خود حضرت لوط (ع) خارج شدند و عذاب نديدند.
3- اين کار نشانه رضايت حضرت لوط از آن قوم و اعمالشان نيست.
4- اين کار حضرت لوط (عليه السلام) نه چيزي از عصمت حضرت لوط (عليه السلام) کم مي کند و نه چيزي از کفر قوم لوط مي کاهد.
پس مي توان گفت که پيامبر خدا و ائمه هدي (عليهم السلام) مي توانند زن غير صالحه داشته باشد. ونيز اگر شيعه بنا بر مدارک معتبر مي گويد عايشه همسر پيامبر منافق و غير صالحه بوده است، اين امر امکان پذير بوده وبا شان و شخصيت پيامبر گرامي هيچ تزاحمي ندارد (همان طور که زن لوط کافر بود).
پس همان طور که حضرت لوط بنا به حکمت و مصلحتي مي خواست دو دختر خود را به عقد انسان هاي کافر در آورد واين امر نه خدشه اي بر عصمت ومنزلت حضرت نوح وارد کرد و نه از بدي خصلت وسختي عقوبت قوم زشت سيرت چيزي کم نمود، ما ميگوئيم عمر منافق بوده است و در آخرت در جايگاه منافقين است، ازدواج عمر با ام کلثوم (به فرض صحت که خود جاي بحث جدي دارد)چيزي از نفاق او وعقاب او کم نمي کند وهيچ خدشه اي به جايگاه رفيع امير مومنان ودختر گراميشان وارد نخواهد کرد.
امان ز لحظه غفلت که تو شاهدم باشی !!!