118 قائم شهر پاسخگو نيست!
دوشنبه 2 آبان 1390 1:24 AM
همگام با اجراي سياست واگذاري واحدهاي مخابرات استان مازندران به پيمانكاران بخش خصوصي، مركز اطلاعات 118 مخابرات كه درواقع پل ارتباطي و يا به عبارتي پيشاني شركت مخابرات در تعامل و ارتباط با مردم به شمار مي رود؛ پاسخگوي سؤالات و تقاضاهاي شهروندان نيست.
اين موضوع كه در قائم شهر رنگ و بوي ديگري به خود گرفته مشكلات مضاعفي را براي شهروندان اين شهرستان به همراه داشته است.
در كنار عدم پاسخگويي سريع و بهنگام اين مركز علاوه بر شهروندان پرسنل و كاركنان اين بخش نيز از برخي مشكلات گلايه دارند و از اين لحاظ با مشكل روبرو هستند.
عدم شناخت و آگاهي كامل پيمانكار به امور مخابراتي و جايگاه اين بخش در زندگي مردم، عدم امكانات و تجهيزات كافي، استفاده از حداقل نيروي كار و امكانات و هزينه ها، تعلل و تأخير در رفع به موقع نواقص و خرابي ها و تعويض قطعات سيستم هاي ارتباطي و تأخير در حق و حقوق نيروها از جمله چالش هاي فراروي مركز 118 مخابرات قائم شهر است؛ كه باعث كندي فعاليت ها و پاسخگويي به شهروندان شده است.
اما آنچه زمينه عدم پاسخگويي بهنگام و سريع اين مركز را فراهم كرده به حجمي شدن پاسخگويي 118 طبق قرارداد فيمابين شركت مخابرات و پيمانكار برمي گردد. طبق قرارداد مذكور حقوق كارمندان براساس تعداد پاسخگويي به مردم و مشتركان مخابرات پرداخت مي شود؛ در غير اين صورت كاركنان ضمن جريمه، كمتر از حداقل قانون كار حقوق مي گيرند و اين موضوع كاركنان را مجبور به پاسخگويي بيشتر در حداقل زمان ممكن مي كند؛ طوري كه شاهد مشكلاتي از قبيل قطع سريع ارتباط مردمي توأم با افزايش ضريب اشتباه و اطلاعات نادرست از سوي كاركنان اين مركز به مردم خواهيم بود. در ميان شنيدن اين پاسخ كه «به علت ترافيك بالاي خطوط از پاسخگويي معذوريم؛ لطفا چند دقيقه ديگر تماس بگيريد» مؤيد اين قصه تلخ است كه يك مشترك تلفن براي گرفتن يك شماره تلفن از 118 مجبور به چندين بار تماس با اين مركز مي شود.
اين درحالي است كه بنا به اظهارات يك شهروند قائم شهري در عصر ارتباطات و اطلاعات كه زمان بسيار ارزشمند شده است متأسفانه در قائم شهر زمان سهم طلايي خود را از دست داده است و اين موضوع مهمي است كه پاسخ مسئولان را مي طلبد.
پیامبر (ص): صبر اگر به بیقراری رسید دعا مستجاب می شود.
عزیز ما قرنهاست که چشم انتظار به ما دارد!