Deus Ex: Human Revolution
دوشنبه 11 مهر 1390 5:00 PM
Deus Ex: Human Revolution
Eidos montreal/Square enix
Square enix
Upgraded Crystal engine
PC, 360, PS3
Single player
FPS-RPG
احتمالا September 2010
ESRB RP
Deus Ex: Human Revolution که قبلا با نام Deus Ex 3 شناخته شده بود قسمت سوم از سری بازی های اول شخص و نقش آفرینی Deus Ex خواهد بود که یک Prequel برای قسمت اول بازی هست این بازی توسط Eidos Montreal در حال ساخت و فیلم های CG بازی هم با کمک Square Enix در حال ساخت هست.
ساخت این بازی در 17 می سال 2007 تایید شد.
سال 2000 قسمت اول بازی منتشر شد داستان آن در دهه ی سال 2050 اتفاق میافتاد که ما در نقش یک مامور United Nations Anti-Terrorist Coalition (UNATCO) با توطئه های گروههای خاصی در سطح جهانی مبارزه میکردیم، از امکانات بازی Nanotechnology را میتوان نام برد که به انسانها قدرت های فرا انسانی میداد، مهمترین نکته ی بازی آزادی عمل و انتخاب های مختلف در طول بازی بود مثلا برای تمتم کردن ماموریت ها از راه های مختلف stealth, sniping, heavy frontal assault, dialogue, or engineering and computer hacking میشد استفاده کرد به همین جهت Deus Ex بهترین بازی سال 2000 و همینطور بهترین بازی تاریخ PC از طرف مجله ی PC Gamer شناخته شد.
قسمت دوم بازی با نام Deus Ex: Invisible War اواخر سال 2003 منتشر شد که 20 سال بعد از حوادث قسمت اول بازی اتفاق میافتاد در حالی که بازی از امکانات جدید در انتخابها مانند عضویت در Faction های مختلف و تغییر پایان بازی بهره میبرد ولی به علت مشکلاتی نتوانست موفقیت قسمت اول را پیدا کند.
بازی در سال 2027 یعنی 25 سال قبل از حوادث Deus Ex 1 اتفاق میافته ، تکنولوژی های تقویت کننده نانو هنوز جا نیافتاند و تکنولوژی های بایومکانیک در حال حاضر مورد استفاده قرار میگرند. کاراکتر اصلی بازی یعنی Adam Jensen یک افسر شرکت خصوصی امنیتی هست که در تکنولوژی های تقویت کننده تخصص دارد، در این هنگام او مشاهده میکند که کماندوهایی به شرکت او حمله میکنند از اینجا او گرفتار توطئه ای بزرگ میشود، بدین منظور شما بدن خود را با استفاده از Augmentations برای رسیدن به اهدافتان تقویت میکنید و دیگر انسان خالص نیستید. صداپیشه ی Adam Jensen هم Elias Toufexis خواهد بود.
پنج شهر در بازی وجود خواهد داشت که از این بین Detroit, Shanghai و Montreal معلوم شدند، شما حتی آپارتمان خود را دارید که در آن اسرار و اطلاعاتی را که پیدا کردید میگذارید، اتفاقاتی که در این بین میافتد منجر به تشکیل UNATCO که در قسمت اول بازی وجود داشت میشود
در سری بازی Deus Ex تقویت کننده ها(Augmentations) تغییراتی در بدن ایجاد میکنند که به آن نیروی های خاص و فراانسانی میدهند اما در این قسمت بر عکس تکنولوژی نانو از تقویت کننده های مکانیکی استفاده خواهید کرد که شامل چهار نوع Combat, Stealth, Technology and Social میشوند، در بازی دسته های سرباز وجود دارند که هر کدام یک سرجوخه دارند که آنها را رهبری میکند اگر او را بکشید سربازان جوخه دچار درهم و ورهمی میشوند همچنین دشمنان شما بسته به تصمیمات شما به صورت مختلف واکنش نشان میدهند مانند تغییر رفتار و اسلحه و ...
در یک حرکت بحث برانگیز نسبت به قسمت های قبل بازی،در این بازی از سیستم regenerating health استفاده خواهد شد، این تغییرات به این دلیل به وجود آمدند که سازندگان بازی نمیخواستند بازیکن در وضعیتی قرار بگیرد که به علت کم بودن health از ادامه ی بازی باز بماند و دنبال med pack بگردد آنها عقیده دارند که بدین شکل جریان بازی از بین نمیرود و اینکه این مدل موجب میشود که بازیکن از عقب نشینی تاکتیکی و طبق استراتژی استفاده کند بدن خراب شدن جریان بازی.
این بازی به سبک FPS و شخص اول هست اما دوربین موقع استفاده از پناه (Cover system) و برخی از تقویت کننده ها به حالت سوم شخص میرود.
از نظر طیف هنری بازی در مکانهایی با شکل و شمایلی بین تخیلی آینده (Cyberpunk) و رنسانس زمان شکسپیر خواهد بود، شهرهای مختلف درون بازی هم نمای خاص خود را دارند مثلا شانگهای که شهری است که قسمتی از آن توسط ستون و میله های بلند روی قسمت دیگری از آن ساخته شدن که قسمت های جدید شهر در بالا و قسمت های قدیمی شهر در زیر آن و در تاریکی و افسردگی به سر میبرند. مکان ها و مرحله های بازی هم بسیار بزرگ خواهند بود به بزرگی مکانهای قسمت اول بازی و حتی بزرگتر از آن، و همچنین شب و روز هم در بازی وجود خواهند داشت.
تصمیماتی که در بازی میگیرید تاثیر زیادی در ادامه ی داستان بازی دارد و تمام قسمت های بازی را در بار اول بازی کردن نمیتوان دید و برای این منظور باید چند بار آن را بازی کنید چراکه تصمیمات شما برخی از آنها را از بین برده، همچنین بازی چند پایان مختلف خواهد داشت. از طرفی هم سیستم گفتگوی بازی بینظیر خواهد بود به نوعی که احساسات بسیار مهم خواهد بود و واقعی تر از بازی های اخیر خواهد بود و درک ایما و اشاره و روانشناسی اجتماعی به کار خواهد آمد.
او Adam Jensen است، کاراکتری که با آن در طول بازی، بازی میکنید. Adam یک متخصص امنیتی است که به دقت انتخاب شده تا احتیاجات دفاعی با توسعه ترین شرکت biotechnology آمریکا را در نظر داشته باشد. Adam یک داستان پیش زمینه ی پرمغز دارد و به زودی به یکی از عناصر اصلی یک توطئه جهانی تبدیل میشود.
Adam تقریبا کشته شده و برای حفظ جانش باید از تقویت کننده ها استفاده میشد. در دنیای DE:HR تقویت کننده های مکانیکی بسیار معمول هستند از مایکروچیپ جاگذاری شده در مغز تا پای کاملا روباتیک. در مورد Adam او تعداد زیادی تقویت کننده از یک آدم دست و دل باز دریافت کرده که بعضی از آنها حتی نظامی هستند. وقتی Adam را در این تریلر میبینیم در حال استراحت در منزلش چند روز بعد از جراحیش هست.
اتفاقات زخمی شدن Adam و انگیزه ی او برای عمل جراحی مشکوکند، آیا استفاده از تقویت کننده ها چیزی بوده که میخواسته؟ یا آماده ی آن بوده؟ چه کسی به او تقویت کننده های نظامی داده ؟...
اوایل ویدیو خواب Adam هست. جهان DE:HR ، جامعه ای از عناصر رنسانس و حالت پیشرفته ی آینده همراه افسانه ی Icarus هست. در افسانه ی Icarus به او بال داده شد ولی چون از واکس ساخته شده بودند و شاید چون برای این هدیه آماده نبود در حین عجله به خورشید زیادی نزدیک میشود بالهایش میسوزد و به طرف زمین سقوط میکند و میمیرد. این داستان به موازات داستان DE:HR هست که بشریت از augmentation های مکانیکی استفاده میکند در حالی که اطلاعات کمی از تاثیر آنها بر جامعه و مسیر نهایی که ما را میبرد وجود دارد.
خیر Adam کارهای زیادی میتواند انجام دهد ولی پرواز نمیکند.
پیشرفت تکنولوژی و ظهور تقویت کننده های مکانیکی به بشر قابلیت های جالب زیادی داده ولی خیلی از آنها خطرناک هم هستند. در DE:HR انسانیت قسمت مهمی از بازی خواهد بود در جایی که Adam Jensen برای راهی که جامعه به سوی آن میرود را انتخاب میکند. زمانی اسا با پیشرفت های شگفت انگیز اما نا آرامی های بسیاری در جامعه وجود دارد، دولت ها و شرکت ها همه در تلاشند که به با امکانات جدبد خو بگیرند.
آن محل زندگی Adam هست، شهر Detroit در آمریکا و همینطور شهر بزرگترین شرکت فناوری biotechnology ، که یکی از مکانهایی است که داستان بازی شما را به آنجا میبرد
بدون وارد شدن به جزئیات، آنها سربازان special ops هستند اما هدفشان در آن صحنه مشخص نیست.
DE:HR در سال 2027 یعنی 25 سال قبل از ماجرای JC Denton و قسمت اول بازی اتفاق میافتد. نویسندگان و سازندگان بازی به صورت نزدیک با نویسنده ی اصلی دو قسمت قبلی بازی یعنی Sheldon Pacotti کار کرده اند و DE:HR به زیبایی با قسمت اول بازی مرتبط میشود و حتی کاراکترهای آشنایی را هم مببینید...
یکی از قسمت های اصلی داستان بازی درباره ی کشمکش بین افراد عادی و آنهایی که از augmentation استفاده میکنند است. در داستان ما بخشی از مردم هستند که عقیده دارند که بدن را نباید با تکنولوژی تقویت داد چرا که غیر طبیعی هست و میگویند که دانشمندان نباید خود را در جای خدا بگذارند، از طرفی عده ای میگویند که اینها جزئی از تکامل طبیعی بشر است و و دلیلی وجود ندارد که از چیزهایی که باعث پیشرفت زندگی انسان میشود چشمپوشی کرد. در کل در باره ی کنترل بازار بر روی تکنولوژی های ارزشمند جامعه و بشر است و همینطور درباره ی راست و دروغ.
کار بر روی این تریلر توسط همکاران ما در Square Enix's Visual Works در توکیو و Goldtooth Creative Agency در ونکوور بعد از ادغام ما با Square Enix شروع شد. البته چیزی که شما دیدید فقط یک Teaser بود و تریلر کامل بازی در E3 در ماه June خواهد آمد.
اطلاعات اصلی توسط تیم سازنده ی بازی تامین شده بودند البته تغییراتی هم داشته که برای تریلر CGI به بهترین شکل ساخته بشه ولی استایل و ماهیت بازی نسبت به آن دقیقا یکیست.
میشه گفت خیلی، از هر سه ی Eidos-montreal ، Visual Works in Tokyo و Goldtooth Creative in Vancouver .
تابستان امسال در E3
از صبر و شکیبایی شما ممنونیم، ما بسیار مفتخریم که Deus Ex: Human Revolution را میسازیم و به سختی در حال کار بر روی آن هستیم تا انتظارات فن ها برآورده شود.