::خسارتهاي قطعي اينترنت::
یک شنبه 28 تیر 1388 10:15 AM
::يكششم كاربران اينترنت هرزنامهها دريافت ميكنند::
طبق نتايج حاصل از يك مطالعه جديد، از هر 6 كاربر در سراسر دنيا يك نفر تاكنون با هرزنامهها مواجه شده است و عموم كاربران معتقدند كه در اقتصادي بحرانزده كنوني، هرزنامهنويسان روزانه ميليونها دلار را از آن خود ميكنند.
به گزارشبخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران،از فارس، اين بررسيها توسط "كارگروه پيامهاي ضد سوءاستفاده "(MAAWG) انجام شده است. اين كارگروه شامل گروه ويژهاي از كارشناسان ميشود كه براي ساخت نرمافزارهاي ضدويروس و ضدهرزنامهها فعاليت ميكنند.
در اين بررسي 800 كاربر آمريكايي و كانادايي مورد بررسي قرار گرفتند و سوالاتي پيرامون عادات امنيت رايانهاي آنها و ميزان آگاهي آنها از روشهاي مقابله با سوءاستفادههاي اينترنتي پرسيده شد.
افرادي كه به طور عمومي با هرزنامهها و برنامههاي مخرب اينترنتي مواجه شده بودند اعلام كردند كه طي ماههاي گذشته به دنبال برنامه امنيتي ويژهاي براي مقابله با هرزنامهها بودهاند.
اين كارگروه تخصصي فرآينده سه هرزنامه اصلي كه به واسطه آنها 469 ميليون پستالكترونيكي ناخواسته به كاربران ارسال شده بود را نيز مورد مطالعه قرار دادند.
از بين اين نامههاي الكترونيكي ناخواسته، 350 ميليون پست الكترونيكي با موضوع فروش داروهاي مختلف به كاربران ارسال شده بود و در كل، 10 هزار و 522 كاربر از اين ايميلهاي تقلبي بازديد و 28 درصد آنها اقدام به خريد اين داروها كرده بودند. اين جريان باعث شد تا هرزنامهنويسان بتوانند 5/3 ميليون دلار را از آن خود كنند.
::خسارتهاي قطعي اينترنت::
مدير يك شركت اينترنتي گفت: اگر مشتري از ما كارت اينترنتي 10 هزار توماني خريداري كند و قطعي پيش بيايد براي دريافت خسارت خود به ما مراجعه ميكند و مجبوريم آن خسارت را جبران كنيم اما مخابرات اين هزينه و خسارت را به ما پرداخت نميكند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایرن ،از سایت ایسنا، هادي مهماني گفت: بيشتر قطعيهاي اينترنت ما به دليل قطعي فيبر نوري و ارتباط از سمت مخابرات و يا در زمانهاي خاص و به دليل مسائل مختلف جامعه است كه به اين قطعي منجر ميشود.
او افزود: يك بنگاه اقتصادي علاوه بر هزينه پهناي باند، هزينههاي ديگري نيز دارد و در زماني كه اينترنت قطع ميشود ما با خسارت زيادي روبهرو ميشويم و بايد به مشتريان خود پاسخگو باشيم و خسارتشان را جبران كنيم.
مهماني گفت: شركتها معمولا هزينه پهناي باند و ارتباط خود را هر دو ماه يك بار به مخابرات پيش پرداخت ميكنند كه براي شركت ما هر دو ماه حدود 8 ميليون تومان است و اگر در اين دو ماه قطعي داشته باشيم، مخابرات بايد خسارت آن را به ما پرداخت كند ولي مخابرات تا به حال خسارتي به ما پرداخت نكرده است.
اين مدير شركت اينترنتي با بيان اين كه اعتبار شركت يكي از فاكتورهاي مهم ما محسوب ميشود تصريح كرد: پهناي باند فقط يكي از هزينههاي ماست و شركتها هزينههاي ديگري نيز دارند.