0

از بريوني تا كوكو قندي در نصف جهان

 
bestofisfahan
bestofisfahan
کاربر جدید
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1403 
تعداد پست ها : 0

پاسخ به:از بريوني تا كوكو قندي در نصف جهان
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403  10:02 PM

حتما نام غذای سنتی اصفهان یعنی بریان یا بریون به گوش شما خورده ولی آیا بریان نوش جان کرده اید و طعم آن را چشیده اید؟ چه طعم آنرا چشیده اید و چه نچشیده باشید در این مقاله با ما همراه باشید که میخواهم به عنوان یک اصفهانی و بر اساس تجربه شخصی بهترین بریانی های اصفهان را به شما معرفی کنم.

چندین بار پیش آمده که دوستانم به عنوان مسافر از دیگر شهرها به اصفهان آمده اند و تجربه خوبی از بریان ندارند و دلیل نوشتن مقاله هم دقیقا همین تجربه های بد دوستان و جلوگیری از این اتفاق است. اکثر تجربه های منفی چشیدن طعم بریان در بریانی های شهرهای دیگر غیر اصفهان یا خوردن بریان در اصفهان ولی رستورانهایی که کیفیت لازم را ندارند مربوط میشود.

رستورانهای زیادی در شهر اصفهان وجود دارد که بریانی هم در لیست غذایی خود دارند ولی از من میشنوید اگر قصد دارین تجربه ی خوبی داشته باشید بریان را از بریانی خریداری کنید یعنی مغازه ای که به صورت اختصاصی بریان میفروشن.

 

مواد تشکیل دهنده بریان چیست؟

برای پخت بریان از موادی مانند گوشت گوسفندی با کیفیت از ران، سردست، دنده و قلوه گاه گوسفندی، قلم، جگر سفید یا شش، دنبه و خلال بادام و مغز گردو و ادویه جات و پیاز و … استفاده میشد.

ولی اگر فکر میکنید ممکنه دوست نداشته باشید این راهنمایی رو میکنم که اگر به غذاهای گوشتی علاقه دارید امکان نداره بریان دوست نداشته باشید. اگر کوبیده دوست دارید، همبرگر دوست دارید مطمئن باشید عاشق بریان میشوید. فقط نکته قابل توجه دیگه که نیازه بدونید، بریان غذای خیلی چربیه پس اگر با غذای چرب مشکل دارید پیشنهاد نمیکنم.

نمایشگر ویدیو
 
 
 
 
 

لیست بهترین بریانی های اصفهان: https://bestofisfahan.ir/best-beryani-in-isfahan/

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها