معرفی رشته کارشناسی ارشد علوم تربیتی 1
پنج شنبه 9 تیر 1390 4:05 PM
کارشناسی ارشد کوثر |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
علوم تربيتي 1
|
|||||||||||||||||||||||||
معرفی رشته |
|
گرایش ها وابعاد مختلف دوره در کارشناسی ارشد
|
|||||||||||||||||||||||
مواد امتحانی وضرایب دروس |
|
ظرفيت پذيرش دانشگاهها: سراسری روزانه و ...
|
|||||||||||||||||||||||
منابع دانشگاهي |
|
زمینه های اشتغال
|
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
معرفی رشته |
|||||||||||||||||||||||||
انسان موجودي اجتماعي است و علاوه بر تعلق به خانواده خود، با انسانهاي ديگر نيز معاشرت دارد، لازم است با ايجاد يك سيستم آموزش و پرورش مطابق با شرايط وي و جامعهاي كه در آن زندگي ميكند، او را براي ورود به جامعه آماده كرد و مطالب مورد نياز را به وي آموزش داد تا بتواند زندگي بهتري داشته باشد و بهتر بتواند از موقعيتها و امكاناتي كه در اختيار دارد استفاده كند. با توجه به پيشرفت علوم و فناوري، بايد روشهاي آموزش و تعليم و تربيت نيز همراه با اين تحولات توسعه يابد. نياز انسان نيز به تعليم و تربيت مختص زمان و مقطع خاصي از زندگي او نيست و او همواره نيازمند ارتقايدانشو معلومات خود است. |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
اين رشته در كارشناسي ارشد داراي گرايش هاي برنامهريزي آموزشي، برنامهريزي درسي، تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش(تعليم و تربيت اسلامي)، مديريت آموزشي، آموزش بزرگسالان، تحقيقات آموزشي، تكنولوژي آموزشي و مديريت و برنامهريزي آموزش عالي است.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
مواد امتحانی و ضرایب دروس |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
مواد امتحاني و ضرايب در دانشگاه سراسري |
|||||||||||||||||||||||||
گرایش
|
دروس و ضرایب |
||||||||||||||||||||||||
زبان عمومي و تخصصي
|
روانشناسي تربيتي
|
روشها و فنون تدريس
|
آمار و روشهاي تحقيق
|
اصول و فلسفه تعليم و تربيت
|
سنجش و اندازهگيري در تعليم و تربيت
|
مديريت آموزشي
|
مقدمات برنامهريزي آموزشي و درسي
|
نظارت و راهنمايي
|
تكنولوژي آموزشي
|
تعليم و تربيت اسلامي
|
|||||||||||||||
برنامهريزي آموزشي |
2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
برنامهريزي درسي |
2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش |
2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | ||||||||||||||
مديريت آموزشی |
2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | ||||||||||||||
آموزش بزرگسالان |
2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 1 | 0 | ||||||||||||||
تحقيقات آموزشي |
2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
تكنولوژيآموزشي |
2 | 2 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | ||||||||||||||
مديريت و برنامه ريزي آموزش عالي |
2 |
2 | 1 | 3 | 0 | 2 | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | ||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
مواد امتحاني و ضرايب در دانشگاه سراسري آزاد |
|||||||||||||||||||||||||
گرایش
|
دروس و ضرایب |
||||||||||||||||||||||||
زبانتخصصي انگليسي يا فرانسه
|
روانشناسي تربيتي
|
روشها و فنون تدريس
|
آمار و روشهاي تحقيق
|
اصول و فلسفه تعليم و تربيت
|
سنجش و اندازهگيري در تعليم و تربيت
|
مديريت آموزشي
|
مقدمات برنامهريزي درسي و آموزشي
|
نظارت و راهنمايي
|
تعليم و تربيت اسلامي
|
تكنولوژي آموزشي
|
|||||||||||||||
برنامهريزي آموزشي |
2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
برنامهريزي درسي |
2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
تكنولوژي آموزشي |
2 | 2 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 3 | ||||||||||||||
مديريت آموزشي |
2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | ||||||||||||||
تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش |
2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | ||||||||||||||
تحقيقات آموزشي |
2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
ظرفيت پذيرش دانشگاهها: سراسری روزانه و ... |
|||||||||||||||||||||||||
ظرفيت پذيرش دانشگاههاي آزاد كل كشور |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
منابع دانشگاهي |
|||||||||||||||||||||||||
روشها و فنون تدريس:
اصول و فسلفه تعليم و تربيت:
درس مديريت آموزشي:
مقدمات برنامهريزي آموزشي و درسي:
نظارت و راهنمايي:
تكنولوژي آموزشي:
تعليم و تربيت اسلامي:
|
|||||||||||||||||||||||||
زمینه های اشتغال |
|||||||||||||||||||||||||
همانطور كه ميدانيد تنوع گرايشهاي اين رشته زياد است. تمامي فارغالتحصيلان گرايشهاي اين رشته در مرحله اول جذب آموزش عالي و وزارت آموزش و پرورش ميشوند. به ويژه گرايشهاي مديريت آموزشي و برنامهريزي درسي و آموزشي از حوزههايي هستندكه در اين وزراتخانهها كاربرد وسيعي دارند. |
******