شیوع سیم کارت سوختگی در کشور
سه شنبه 20 بهمن 1388 1:50 AM
تعداد مشترکانی که به دلیل سوختن سیمکارتهایشان مجبور به تعویض آن هستند روز بروز در حال افزایش است. چندی پیش وزیر ارتباطات در مورد سیمکارتهایی که بیدلیل میسوزند اعلام کرد: اپراتورها ملزم هستند مسائل فنی را پاسخ دهند و وزارت ارتباطات بیش تر مسائل عمومی را در حوزه
ICT
بررسی میکند.
به گزارش موبنا، رضا تقی پور" به انتخاب تکنولوژی مناسب توسط اپراتورها تاکید میکند و میگوید اپراتورها باید تدابیر لازم را اتخاذ کرده و خدماتی ارائه دهند که سبب ضرر مشترکان نشود. به گفته وی در شرایطی که مشکلی در رابطه با خدمات سرویسها بروز کند، وزارت ارتباطات از طریق سازمان تنظیم مقررات، تذکرات لازم را خواهد داد
.
این اظهارات در حالی بیان میشود که افزایش بیرویه سیمکارتهایی که میسوزند، اعتراض بسیاری از مشترکان همراه اول را برانگیخته و از اینکه مجبورند برای تعویض سیمکارت خود وقت و هزینه صرف کنند، گلایهمندند
.
برخی مسوولان، علت سوختن سیمکارتها را قدیمی بودن فناوری و از رده خارج شدن آن میدانند. اما مشترکانی که سیمکارتشان سوخته است، معتقدند در بیشتر مواقع سیمکارت سوخته را نه یکبار بلکه دوبار و یا چندین بار تعویض کرده و هر مرتبه مبلغی پرداختهاند. حتی برخی مشترکان میگویند سیمکارتشان جزء کدهای جدید است و قدیمی نیست.
شکی نیست ادامه این روند سبب بیاعتمادی مشترکان به اپراتورهای تلفن همراه میشود و در صورتیکه این اتفاق همچنان ادامه داشته باشد، متضرر اصلی مشترکان تلفن همراه نخواهند بود. بلکه این اپراتورهای تلفن همراه هستند که به تعهدات خود عمل نکرده و مشترکان خود را از دست دادهاند
.
داشتن تلفن همراه بدون مشکل و دغدغه از حقوق مسلم هر دارنده سیمکارت است. ارائه سرویس با کیفیت و با پشتیبانی مناسب نیز از جمله وظایف اولیه هر اپراتور به مشترکان است. پس بهتر است اپراتورها تدابیری بیندیشند و حل این معضلات ابتدایی را در دستور کار خود قرار دهند.