پاسخ به:مناظرات علما و بزرگان شيعه فارسي
یک شنبه 1 خرداد 1390 9:45 PM
گریه بر امام حسین ـ علیه السّلام ـ موجب
گناه؟!!
مناظره سلطان الواعظين با دانشمند سني
|
مرحوم سلطان الواعظین شیرازی در كتاب گرانقدر شبهای پیشاور
مینویسد:
یكی از دانشمندان اهل سنّت از من پرسید: «آخوند ملا محمد باقر مجلسی
اصفهانی، كه از علمای بزرگ شماست. در بسیاری از مجلدات «بحارالانوار» نقلیّاتی دارد
كه اصلاً با عقل جور در نمیآید؛ مثلاً از رسول خدا ـ صلیالله علیه و آله ـ نقل
میكند كه فرمود: «حُبُّ عَلّیٍ حَسَنَهٌ لا یَضُرُّ مَعَها سَیِّئَهٌ» یعنی دوستی
با علی ـ علیهالسّلام ـ حسنهای است كه هیچ گناهی به او ضرر نمیرساند و یا در جای
دیگر از رسول خدا ـ صلیالله علیه و آله ـ نقل میكند كه آن حضرت فرمود: «مَنْ
بَكی عَلیَ الحُسَیْنِ وَ جَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ» و از این قبیل اخبار در كتب شیعه
بسیار دیده میشود و این احادیث سبب تولید فساد در امت است و لذا همین اخبار موجب
جسارت شیعیان و لاابالی گری آنها در معاصی میشود كه هر نوع معصیتی را مرتكب شوند
به امید اینكه چون علی ـ علیهالسّلام ـ را دوست میدارند از آن معاصی ضرری نخواهند
دید و یا به خیال آنكه یك قطره اشك بر امام حسین ـ علیهالسّلام ـ گناهان ما را پاك
میكند و وارد بهشت میشویم؛
آیا این قبیل احادیث اثری جز شیوع فحشا و فساد
دارد؟ چنانچه ما جماعت بسیاری از شیعیان را میشناسیم كه در تمام دوره سال غرق در
معاصی هستند و فقط ایام عاشورا را مشغول عزاداری میشوند و میگویند «این ده روز كه
تمام شد در اثر عزاداری از گناه بیرون میآییم و مانند روزی كه از مادر متولد شدیم
پاك میشویم!»
مرحوم سلطان الواعظین: شما بفرمائید برادران اهل تسنّن كه
معتقداتشان بمناسبت راهنمایی امثال شما!! بر خلاف این احادیث است چرا غرق در فحشا و
منكر بوده، بلكه متجاهر در معاصی میباشند؟
در اكثر بلاد اهل تسنن و شهرهای مهم
آنها مانند: تركیه، مصر، اسكندریه، شام، بیت المقدس، بیروت، عمان، حلب، بغداد،
بصره و خلاصه اكثر قریب به اتفاق بلاد سنّی نشین، وجود فحشاء و منكرات به مراتب
بیشتر از بلاد اهل تشیّع است؛ بعلاوه اینكه میل به فساد و فحشاء، اكنون عادت اهل
تسنّن شده و كوچهها و خیابانهای آنها پر است از قمار بازی و شرب مسكرات و فاحشه
خانههای رسمی و.... كه از بیان آنها شرم دارم.
اتفاقاً فتاوا و دستورالعملهای
امامان و فقهای اهل تسنّن از قبیل حكم به طهارت سگ و حلال دانستن خوردن گوشت آن و
طاهر شمردن منی و مسكرات و عرق جنب و حلال دانستن مقاربت با محارم بوسیله حریر و
لفّافهای كه به قضیب خود میبندد و امثال اینها موجب شده كه لاابالی گری و میل به
منهیات در بین اهل تسنن بوجود آید.
و امّا در مورد روایاتی كه نقل كردید باید
بگویم كه امام احمد بن حنبل در «مسند» و خطیب خوارزمی در آخر فصل ششم «مناقب» و
سلیمان قندوزی حنفی در باب 42 «ینابیع الموّده» و محمد بن یوسف گنجی شافعی در
«كفایه الطالب» و بسیاری دیگر از علماء شما از انس بن مالك و معاذ بن جبل از رسول
اكرم ـ صلیالله علیه و آله ـ روایت كردهاند كه فرمود: «حُبُّ عَلیّ حَسَنَه لا
یَضُرُّ مَعَها سَیِّئَهٌ وَ بُغْضُ علیِّ سَیِّئهٌ لا تَنْفَعُ مَعَها حَسَنَهُ» و
نیز امام احمد بن عبدالله طبری شافعی در «ذخائر العقبی» ابن حجر نقلاً از ملا
سلیمان بلخی حنفی در ص246 «ینابیع الموده» و بسیاری دیگر از علماء شما از نسائی از
ابن عباس آوردهاند كه رسول اكرم ـ صلیالله علیه و آله ـ فرمود:«حُبُّ علیّ بن
ابیطالب یَأكُلُ الذُّنوبَ كَما تَأكُلُ النّارُ الحَطَبَ». و در مورد خبر مربوط به
امام حسین ـ علیهالسّلام ـ در اخبار معتبره فریقین از امّ المؤمنین عایشه و جابر و
انس و دیگران رسیده است كه پیغمبر ـ صلیالله علیه و آله ـ فرمود: «مَنْ زارَ
الحُسَیْنَ بِكَرْبَلاء عارِفاً بِحَقّهِِ وَجَبَتْ لَهُ الْجنَّهُ» ونیز
میفرماید: «مَنْ بَكی عَلیَ الْحُسیْنِ عارِفاً بِحَقَّهِ وَ جَبَتْ لَهُ
الجنَّهُ».
دانشمند سنّی به علامت تصدیق سر خود را پایین انداخت. |
سلطان الواعظين شيرازي-شبهاي پيشاور |
|
|
|
|
|
|
|
مدیر تالار مهدویت
مدیر تالار فلسفه و کلام
id l4i: hoosianp_rasekhoon
mail yahoo: hoosianp@yahoo.com
ان الوصول الی الله سفر لا یدرک الی بامتطاء الیل
رسیدن به لقاء پروردگار میسور نیست مگر با درک نشاهه شب