گرافيك معاصر به لحاظ فرهنگي برد بيشتري دارد
يك نقاش و مدرس دانشگاه گفت: گرافيك معاصر ايران به لحاظ فرهنگي موفقيت قابل توجهي دارد و نقش مهم و تعيين كنندهاي را در تبليغات شهري دارا است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي هنر، آيدين اغداشلو در دومين همايش تبليغات شهري در ارتقاي سطح فرهنگي شهروندان با بيان اين مطلب افزود: قطعا سليقه شهرنشينان امروزي به ميزان زيادي تحت نفوذ آثاري كه در ابعاد بزرگ طراحي ميشوند قرار ميگيرد. مثل بيل بوردهاي تبليغاتي كه در سطح شهر از تاثير ديداري بيشتري برخوردارند. اما در حال حاضر تبليغات موجود، سليقهاي است تا اصولي، به همين خاطر تبليغات شهري به واسطه طراحي نامناسب تاثيرگذار نيست. در نتيجه بعضي از بيل بوردها كه فينفسه ميتوانند سليقه ساز باشند، بدون دقت، نبوغ و خلاقيت اغلب به صورتي عادي و پيش پا افتاده طراحي ميشوند.
اين نقاش با بيان اين كه گرافيك فرهنگي جايگاه قابل توجهي در سطوح فرهنگي جهاني دارد گفت: گرافيك معاصر ايران به لحاظ فرهنگي موفقيت چشمگييري دارد و بسيار شايسته عمل ميكند. اما در زمينه گرافيك تبليغاتي و تجاري شاهد نمونههاي نامطلوبي هستيم كه جايگاه خاصي را در متن گرافيك جهاني دارا نيستند.
آغداشلو در خاتمه به تبليغات نامناسب شهري در اثر بياعتنايي به ميزان توقع و سليقه مخاطبان اشاره كرد
خاطر نشان ميشود، فرهنگسراي هنر دومين همايش نقش تبليغات شهري در ارتقاي سطح فرهنگي شهروندان را با مشاركت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، سازمان زيباسازي شهر تهران، انجمن صنفي كانونهاي تبليغاتي استان تهران و انجمن طراحان گرافيك ايران ساعت 16 روز يك شنبه 21 اسفند در اين فرهنگ سرا برگزار ميكند