0

کاهش مبلغ صورت حساب مشترکین همراه اول

 
rahatahmineh
rahatahmineh
کاربر جدید
تاریخ عضویت : مهر 1403 
تعداد پست ها : 0
محل سکونت : Tehran

کاهش مبلغ صورت حساب مشترکین همراه اول
شنبه 28 مهر 1403  3:27 PM

مشترکین دائمی همراه اول برخی اوقات با صورت حساب بیشتر از معمول مواجه شوند اما از علت آن و عوامل موثر بر افزایش قبض سیم کارت خود بی خبرند.

مشترکین دائمی همراه اول با مراجعه به اپلیکیشن همراه من یا از طریق بررسی بررسی قبض سیم کارت خود می توانند جزئیات صورت حساب میان دوره و پایان دوره خود را مشاهده نمایند. با این وجود برخی اوقات مواجه شدن با قبض سنگین تر از حد معمول دوره های قبل، می توانند گیج کننده باشد و مشترکین متوجه نشوند که چه عاملی باعث بالا رفتن هزینه قبض آنها شده است.

در این مطلب به بررسی عواملی که باعث بالا رفتن هزینه قبض سیم کارت دائمی همراه اول می شوند همچنین راهکارهای کاهش دهنده مبلغ صورت حساب همراه اول خواهیم پرداخت.

چه دلایلی باعث بالا رفتن هزینه صورت حساب همراه اول می شوند؟

استفاده زیاد از اینترنت با تعرفه آزاد

بسته های اینترنت ارائه شده توسط اپراتور همراه اول که در حجم و مدت زمان اعتبار متنوعی در دسترس هستند بسیار به صرفه تر از اینترنت با تعرفه آزاد می باشند. در صورت اتمام بسته اینترنت و استفاده از اینترنت با تعرفه آزاد نیز پیامک آن برای شما ارسال می گردد. با مراجعه به اپلیکیشن همراه من و شماره گیری کد دستوری #100* می توان از جزئیات بسته اینترنت مطلع شد.

فعال بودن رومینگ تلفن همراه
تعویض سیم کارت

هزینه خدماتی از جمله انتقال مالکیت سیم کارت، ترابرد سیم کارت، تعویض سیم کارت و ... به صورت حساب مشترکین افزوده می شود. مبالغ اضافه شده با نام "خدمات" در صورت حساب قابل رویت می باشند.

هک سیم کارت

هکرها می توانند از طریق بد‌افزار یا لینک های مخرب به سیم کارت مشترکین دسترسی پیدا کرده، سپس از طرف مالک سیم کارت اعلام مفقودی کرده و با استفاده از دسترسی به اطلاعات مشترک سیم کارت جدیدی تحویل بگیرند. البته هک سیم کارت رایج نیست و پروسه سختی دارد.

از عوامل نشان دهنده هک شدن سیم کارت می توان به اشغال بودن بی دلیل سیم کارت، قطع شدن مداوم و دریافت پیامک یا تماس های ناشناس اشاره کرد. در صورت مشاهده چنین مواردی سیم کارت را از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان بسوزانید.

انتقال اعتبار

امکان انتقال اعتبار تا سقف 10 هزار تومان برای مشترکان سیم کارت دائمی همراه اول وجود دارد. انتقال اعتبار از طریق اپلیکیشن همراه من و با ارسال کد یکبار به شماره شما انجام می شود. در صورت دسترسی فرد دیگری به گوشی موبایل شما، ممکن است انتقال اعتبار بدون اطلاع شما انجام شده و مبلغ آن یه قبض سیم کارت شما اضافه شود. به منظور جلوگیری از این مورد، رمز عبور قوی برای اپلیکیشن همراه من تعیین نمایید.

چه راهکارهایی برای کاهش هزینه صورت حساب همراه اول وجود دارد؟

استفاده از بسته های مکالمه همراه اول

علاوه بر طرح های تشویقی، هدیه تولد و بسته های مناسبتی، همراه اول بسته های مکالمه دیگری برای کاهش هزینه مکالمات داخلی به مشترکان خود ارائه نموده است.

بسته مکالمه روزهای گرم حرفی

افراد دارای سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول که سیم کارت "یوسیم" دارند، با پرداخت 2000 تومان می توانند از ساعت 7 صبح تا 23 همان روز از 60 دقیقه مکالمه درون شبکه (تماس با خطوط همراه اول و تلفن ثابت) استفاده نمایند.

برای دریافت این بسته کد دستوری #336*10* را با سیم کارت همراه اول خود شماره گیری نمایید.

بسته مکالمه شب های روشن

این بسته مخصوص مکالمات شبانه از ساعت 23 تا 7 صبح فردا (11 شب تا 7 صبح) طراحی شده است و تمامی مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول با پرداخت 1000 می توانند این بسته را فعال نمایند. با دریافت بسته مکالمه شب های روشن امکان فعال سازی مکالمه شبانه نامحدود در مدت زمان های یک روزه، یک هفته و یک ماهه وجود دارد. مکالمات خارج از این ساعت طبق تعرفه عادی محاسبه می گردند.

برای دریافت این بسته کد دستوری #333*10* را با سیم کارت همراه اول خود شماره گیری نمایید.

بسته تخفیف مکالمه 30-50

مشترکین همراه اول می توانند با پرداخت ماهانه 5000 تومان مکالمه های روزانه خود را 30 درصد و با پرداخت ماهانه مبلغ 20 هزار تومان مکالمه های روزانه خود را 50 درصد کاهش دهند.

بر خلاف دو بسته دیگر، این بسته محدودیت زمانی ندارد و در تمام ساعات شبانه روز هزینه مکالمه را تا 30 یا 50 درصد کاهش می دهد.

برای دریافت این بسته کد دستوری #335*10* را با سیم کارت همراه اول خود شماره گیری نمایید.

نوع سیم کارت

شاید در نگاه اول اختلاف جزئی به نظر بیاید اما تعرفه اینترنت در سیم کارت دیتا از سیم کارت عادی ارزان تر است. در صورت استفاده از حجم بالای اینترنت، اختلاف قیمت بیشتر می شود. برای مثال تعرفه در سیم کارت دائمی همراه اول 0.4 ریال و در سیم کارت اعتباری همراه اول 0.6 ریال محاسبه می شود.

تمدید بدون اطلاع بسته اینترنت نیز یکی دیگر از مشکلات رایج در سیم کارت 0912 است که باعث بالا رفتن هزینه قبض سیم کارت می شود.

از آنجایی که اکثر گوشی های موبایل دو سیم کارتی هستند می توانید یک اسلات را به سیم کارت دیتا یا هوشمند و یک اسلات را به سیم کارت عادی خود اختصاص دهید. برای سیم کارت الکترونیکی نیز یک بسته اینترنت معین وجود دارد که نسبت به سیم کارت های فیزیکی تعرفه بسیار کمتری دارد.

انتخاب بسته اینترنت مناسب

یکی از راهکارها برای کاهش هزینه صورت حساب سیم کارت مشترکان دائمی، دقت در انتخاب بسته های اینترنت می باشد. مشترکان می توانند از بسته اینترنت شبانه که بازه زمانی آن از ساعت 2 شب تا 6 صبح می باشد و یا بسته صبحانت با بازه زمانی 6 صبح تا 12 ظهر برای دانلود فایل های خود استفاده نمایند.

بسته های نامحدود نیز توسط همراه اول ارائه شده است اما در اصل امکان دانلود بیش از 100 گیگابایت را به مشترکین نمی دهند و مقرون به صرفه نیستند.

استفاده از سایت های تبدیل نیم بها

دانلود فایل ها ممکن است حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف کرده و شما مجبور به خریداری تعداد زیادی بسته اینترنت باشید. برای رفع این مشکل می توانید از سایت های نیم بها کننده استفاده نمایید.

لیکنو (Linkno.ir): یکی از شناخته شده ترین سایت ها برای دانلود نیم بها می باشد. قوانین این سایت امکان دانلود فایل های کپی رایت دار یا لینک های فیلتر شده را به کاربران نمی دهد اما استفاده از آن کاملا رایگان است و محدودیت سرعت نیز ندارد.

نیمی‌نو (Nimino.ir): این سایت برای شرکت ها یا افرادی که حجم بالایی از اینترنت مصرف می کنند مناسب است. از امکانات این سایت می توان به داشتن ربات مجزا در تلگرام برای دانلود و برنامه اختصاصی برای اندروید اشاره نمود. یکی از معایب این سایت محدودیت در سرعت دانلود است که حتی با خرید اشتراک های پایه نیز محدودیت سرعت وجود دارد.

استفاده از سایت هایی که دارای ترافیک رایگان هستند بسیار مقرون به صرفه بوده و در کاهش هزینه قبض تلفن همراه شما موثرند.

برای اطلاع از وب سایت هایی که ترافیک نیم بها دارند به آدرس https://eservices.ito.gov.ir/page/iplist مراجعه نموده و بخشی از آدرس سایت مورد نظر خود را در قسمت جستجو تایپ نمایید.

فعال سازی محدودیت اینترنت دیتا

در گوشی های اندرویدی می توانید برای سقف نصرف اینترنت ماهانه خود محدودیت تعریف نمایید. با این قابلیت در صورتی که شما بخواهید از حجم تعیین شده مقدار بیشتری استفاده نمایید، برای شما اعلان مصرف نمایان می شود.

بهینه سازی برنامه های پر مصرف

از طریق تنظیمات موبایل، بخش شبکه و اینترنت، گزینه Data Usage  را انتخاب کرده و پر مصرف ترین اپلیکیشن های گوشی همراه خود را شناسایی نمایید. امکان غیر فعال کردن دانلود و به روز رسانی اتوماتیک نیز وجود دارد که در کاهش مصرف اینترنت همراه سیم کارت شما بسیار موثر است.

چنانچه با اجرای راهکارهای ذکر شده برای کاهش هزینه صورت حساب همراه اول خود، همچنان با قبض های غیر معقول مواجه می شوید به دفاتر پیشخوان مراجعه نموده یا با شماره 9990 تماس بگیرید.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها